Вулиці Вінниці продовжать “засолювати”, але під контролем

У міській раді відповіли на петицію про «варварське та бездумне» посипання сіллю вулиць міста під час зимової негоди. Там обіцяють стежити за підрядними організаціями, що відповідають за благоустрій Вінниці.

Нагадаємо, що в грудні петиція від вінничанки Руслани Кравченко зібрала необхідну кількість підписів на підтримку раціонального використання комунальними службами міста використання піско-соляних сумішей. Ішлося не лише про надмірну неекономічність застосування солі, а й про шкоду навколишньому середовищу, шинам автомобілів і навіть взуттю.

Авторка петиції у своєму звернення посилалася на норми законів від благоустрою населених пунктів до охорони навколишнього середовища.

А вже вчора, 3 січня, міськвиконком надав роз’яснення про утримання вулично-шляхової мережі міста в зимовий період.

  • З метою реагування та попередження випадків неналежного утримання тротуарів в зимовий період, департаментом комунального господарства та благоустрою направлено підрядним організаціям відповідні листи – попередження про недопущення відхилення від норм і правил передбаченим Наказом №54 від 14.02.2012р. «Про затвердження Технічних правил ремонту і утримання вулиць і доріг населених пунктів», п.V. «Утримання вулиць та доріг у зимовий період», затвердженим Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, – відповіли  в міській раді.

Відзначимо, що в порівнянні із посиланнями авторки петиції на різну нормативно-правову базу, у міськраді посилаються лише на один вищезазначений Наказ №54 про утримання вулиць і доріг. У відповіді на звернення також зазначено, що підрядні організації, які на договірних засадах займаються утриманням вулиць, зокрема посипанням піщано-соляною сумішшю, повинні дотримуватись норм цього наказу.

Згідно із відповідним пунктом нормативного документа, наприклад, за температури повітря до мінус 10 градусів за Цельсієм та  за умови відсутності снігопаду очищення від льоду та снігу здійснюють технічною сіллю за нормою розподілення 15-30 г/кв. метр; при температурі «від мінус 11 до мінус 15 град. С» – 70 г/кв. метр. Розпушену під дією коліс автомобілів снігово-соляну масу сколюють та зсовують автогрейдером. А при температурі атмосферного повітря нижче мінус 15 град. С покриття обробляють піщано-соляною сумішшю (ПСС) з мінімальним вмістом солі (5%) за норми розподілення 150-400 г/кв. метр.

Під час профілактичного оброблення до виникнення ожеледиці норма ПСС – 200-300 г/кв. метр. Норма може бути збільшена до 500 г/кв. м на спусках, зупинках громадського транспорту, перехрестях та інших місцях, де може виникати необхідність екстреного гальмування. Крім того, оброблення повторюють через 2-3 години, якщо зберігається льодова плівка.

А на тротуарах і внутрішньоквартальних проїздах слід використовувати пісок без домішок солі. В окремих випадках зледенілі або покриті снігово-льодовим накатом внутрішньоквартальні проїзди допускається посипати ПСС з 3% вмістом солі, при цьому вона не повинна потрапляти на територію зелених насаджень. У цих випадках сніг необхідно складувати тільки на проїзди.

Читайте також: Зима за графіком: як вінницькі комунальники пораються з першим снігопадом

Відзначимо, що наприкінці 2017-го року департамент комунального господарства та благоустрою міськради оголосив тендер на закупівлю 4410 тонн солі очікуваною вартістю 6,5 мільйонів гривень. Тендерні пропозиції можна надавати до 29 січня, аукціон розпочнеться 6 березня.  А доставити сіль переможець торгів має до 30 червня на адресу комунального підприємства «Вінницьке шляхове управління», що забезпечує належний санітарно-технічний стан вулиць міста.

 

Позначки: , , , , , , ,

Автор: Валерія Жовтун

Поділитись публікацією