У Вінниці школярі та поліція створять “клуб омбудсменів”, щоб захищати дітей

Які права та обов’язки мають школярі, як дітям захистити себе та оточуючих і хто такі “дитячі-омбудсмени”? Сьогодні, 6 грудня, для 14 новообраних школярів-омбудсменів влаштували міні-лекцію на якій пояснили всі ці питання. 

Загалом у Вінниці ще у жовтні було обрано 15 дитячих омбудсменів міста – громадських представників прав дітей в місцевій владі, а також в державних органах – тобто всюди,  де потрібно адвокувати та захищати права дітей.

Лекція про права та обов’язки відбулась у приміщенні школи-гімназії №1 і спершу інспектор патрульної поліції Михайло Чорнолата нагадав дітям про права, які вони мають. Зауважимо, що учні дев’ятих та десятих класів виявилися доволі обізнаними у своїх правах, зокрема у тому, що стосується заборони використовувати мобільні телефони та інші гаджети на уроках і що робити, якщо вчитель їх забрав або вигнав учня з класу.

А омбудсмен у поліції – старший інспектор з особливих доручень Управління забезпечення прав людини Заріна Маєвська запропонувала школярам поглибити співпрацю омбудсменів та створити спеціальний клуб.

  • Ви захисники самих себе й інших людей у своїх школах, а тому нашу співпрацю варто побудувати так, щоб у разі, якщо у школі щось станеться – ви мали змогу і вміли захистити не лише свої права, а й іншої дитини. Я хочу у Вінниці організувати щось схоже на клуб “Мій молодий омбудсмен”, я вже вчора говорила з бібілотекою Тімірязєва і кожного кварталу ми з вами будемо там зустрічатися. Будемо вчитися, як захищати себе і оточуючих.

До першої зустрічі школярі навіть отримали свої перші завдання – зробити “мапу безпеки”, на якій учні будуть позначати найнебезпечніші місця на шляху від дому до школи, наприклад, гаражі, хащі, зграї безпритульних собак, неосвітлені провулки тощо. У подальшому проблеми небезпечних місць, на які вкажуть учні, передадуть до міської влади.

  • Всі ваші “мапи безпеки” ми представимо на одній з нарад міської ради, щоб керівництво міста побачило, які саме місця потрібно “позашивати”.

Окрім цього Заріна також розповіла дітям про рівність та толерантність, і, щоб знати від чого захищатись, про різновиди насилля: фізичне, психологічне і сексуальне.

Самі ж діти-омбудсмени розповіли, що їм є від чого захищати учнів і навіть поліція у школах не рідкість, а найчастіше це через наркотики.

  • Наприклад, у мене в школі вкрали речі і у школі мені просто відповіли, що навряд чи допоможуть, бо не знають, хто вкрав. Якби ж я тоді більше знала про свої права і поліцію, то одразу викликала б патрульних, все б мені знайшли і все було добре. Але ось у дитинстві страх перед поліцією був, – посміхається дев’ятикласниця Катерина Сітко. – Коли їх бачила, то намагалась третьою стороною обійти, бо якщо є поліція – то щось трапилось, і може мене ще десь прив’яжуть і я буду у чомусь винна.

 

Ще в одній школі була ситуація з наркотиками – старшокласники розповсюджували певну речовину серед учнів, доки не прийшла поліція. У відповідь на цю розповідь ще декілька школярів-омбудсменів зазначили, що в їхніх школах були подібні ситуації.

  • Хлопець приніс насвай у школу, намагався розповсюджувати, але однокласниця закричала і сказала, що у нього. Потім викликали батьків, директора, поліцію і почалися “розборки”. Наркотики вже не знайшли, але хлопець тепер буде під наглядом, – розповіла Ірина з 35-ї школи. А її однокласниця обурювалась, що дарма хлопцю не дали декількох місяців колонії.

До речі, Іра також була свідком того, як дев’ятикласник палив цигарки на вулиці біля школи. Це побачили патрульні поліцейські і запитали хлопця про його вік:

  • А він мало того, що не вибачився, а почав нагліти і призвело це до того, що викликали батьків, виписали штраф і все було неприємною ситуацією, як для хлопця, його мами і для школи, тому що такі ситуації знижують авторитет усього закладу.

Школярі-омбудсмени зізналися, що про роботу поліцейських не мріють, але чимало збирається, принаймні зараз, пов’язати своє життя із правовою сферою та йти, наприклад, у адвокати та прокурори. Хоча були й ті, які хочуть допомагати людям і стати кухарем або волонтером.

 

Позначки: , , , , , , , , , , , , ,

Автор: Дар'я Гоц

Поділитись публікацією