× Пошук публікацій на Veжa
× Пошук публікацій на Veжa

У Вінниці підписали контракт із чеською «Mikroelektronika» на впровадження е-квитка

Ще у березні чеська компанія перемогла у тендері на визначення постачальника обладнання автоматизованої системи збору плати за проїзд у громадському транспорті Вінниці. «Mikroelektronika» запропонувала найменшу ціну та обійшла 14 конкурентів і саме з цією компанією у міській раді підписали контракт. 

Як раніше, зазначали у КП «Вінницякартсервіс», «Mikroelektronika» є однією з провідних європейський компаній в області автоматизованих систем оплати проїзду громадського транспорту. З моменту свого заснування – в 1991 році, вона має міцну позицію на внутрішньому і міжнародному ринку. З системами марки  «Mikroelektronika» можна зустрітися в більш ніж 110 містах, включаючи 23 столиці, в майже 40 країнах, перш за все, в Європі та Південній Америці.

Сьогодні, 10 травня, процес впровадження автоматизованої системи отримав новий поштовх – у Вінниці підписали контракт із чеською компанією.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пластик замість паперу, валідатори замість кондукторів: Вінниця готується до електронних квитків

– Сьогодні дуже визначний день і йому передували два роки наполегливої роботи -ми сьогодні підійшли до підписання контракту. Було напрацьовано цілу низьку документів. По-перше, в юридичному словнику України з’явився “електронний квиток”. Завдячуючи спільним зусиллям була закладена основа для вповадження електронного квитка не лише у Вінниці, а й в інших містах України. Ми вбачаємо реалізацію впровадження е-квитка, як продовження транспортної реформи 2012-го року. Зараз спілкуємося з нашими партнерами стосовно нових цюріхських трамваїв. І це та галузь економіки та життя міста, якою ми пишаємось, – заначив заступник міського голови Владислав Скальський. 

– Ми дуже сподіваємось на те, що та система, яка буде впроваджена, буде зручною та зрозумілою для пасажирів, по-друге, буде ефективною з точки зору подальшого розвитку нашої “Транспортної компанії”, вона буде ефективною для міського бюджету і стане прикладом для інших українських міст, тому що дуже багато міст ретельно спостерігають за нашим процесом, – додав Владислав Скальський.

За словами директорки “Вінницякартсервіс” Катерини Бабіної, ще 30 липня 2015 року ЄБРР уклав угоду із підприємством на фінансування проекту до 8 мільйонів євро.

На сьогоднішній зустрічі Ян Сілар, комерційний директор чеського підприємства, розповів про досвід «Mikroelektronika» у впровадженні аналогічних проектів. Загалом компанія має 27 років досвіду на ринку. Нині компанія працює по всьому світу, приблизно у 45 країнах від Америки до Азії.

– Стосовно досвіду в Україні: наразі ми працюємо над комплексною системою у місті Харків, Житомир та Тернопіль. І окрім цього ще до війни запроваджували систему паперових квитків у Донецьку. Я вірю, що Вінниця також буде успішним проектом, – розповів Ян Сілар. – Щодо колишніх радянських країн, то таку ситсему використувють зокрема у Тбілісі та в Алмати.

У свою чергу уповноважений представник компанії Індріх Надворнік зазначив, що дійсно пишається підписанням такого контракту.

– Ми будемо намагатися реалізувати найбільш цікаву, корисну та зручну систему, яка дозволить ефективно використовувати її за потреб щоденного пересування транспортом, і буде зручною для візитерів міста. Найголовніше – це потреби користувачів. По-друге, важливим є якісне виробництво обладнання і його інсталяція у транспорт.

Тепер «Mikroelektronika» має протягом 16 місяців доставити та встановити усе необхідне обладнання, щоб запустити систему. Термін проекту – 5  років з можливістю пролонгації. Перші чотири місяці витратять на виготовлення необхідного обладнання, а потім поступово встановлюватимуть у транспорті. Тому є надія, що перші тести відбудуться вже наприкінці 2018 року. Ймовірно, спершу обладнання будуть встановлювати на тих маршрутах, де вже невистачає кондукторів.

Вартість контракту із «Mikroelektronika» – 5 531 866 євро. Таким чином вдалося зекономити понад 2 мільйона євро. Окрым цього, ще мільйон євро виділить міська рада.

Загалом на реалізацію проекту передбачають рік та 4 місяці. Спершу до системи будуть приєднувати увесь громадський транспорт, а вже згодом доєднувати приватних перевізників. Систему мають розгорнути у 320 одиницях комунального транспорту та 260 одиницях приватного транспорту. Окрім цього буде по місту встановлено 50 табло з графіком руху та розроблено систему диспетчеризації.

– Я хотів би, щоб ми розуміли різницю між безконтактними платіжними терміналами та  комплексною системою електронного квитка, – додав Владислав Скальський. – У нас йдеться саме про комплексне впровадження системи, не як засобу оплати проїзду, а як електронного квитка, який переслідуватиме багато цілей. По-перше, це буде сам електронний квиток, як засаднича річ для муніципальної картки вінничанина,  і автоматична диспетчеризація транспорту (ми тоді будемо розуміти скільки пасажирів на якому маршруті, будемо отримувати всю необхідну інформацію для швидшого реагування на необхідність зміни розкладу руху). Найголовніше, що система дозволить стратегічно розвивати “Вінницьку транспортну компанію”.

За словами Катерини Бабіної, на кожних дверях транспорту будуть встановлені спеціальні валідатори, які за 0,4 секунди мають зчитати інформацію з електронної картки та зняти кошти за проїзд. До речі, для тих пасажирів, яким потрібні саме паперові квитки, на перших дверях планують встановити спеціальний валідатор, який їх друкуватиме.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коли з’явиться Вінницький електронний квиток, як він працюватиме та скільки буде коштувати

Електронний квиток буде виглядати, як пластикова картка з чіпом, на яку будуть зараховуватися гроші (за принципом поповнення банківської карти). Орієнтовно, вартість е-квитка буде у межах 1-2 доларів США, і її можна буде придбати у вільному продажу в торговій мережіі, а пільговикам картку обіцяють видавати безкоштовно: через «Прозорі офіси» та контакт-центри «Вінницякартсервіс».

До речі, щодо кондукторів: чиновники запевняють, що люди без роботи не залишаться і є можливість працевлаштувати кондукторів у інших комунальних підприємствах міста.

Нагадаємо, що дизайн е-квитка розробляли вінничани і переможцем було обрано варіант Дарини Дробахи.

Автор: Дар'я Гоц

Поділитись публікацією
Вгору