× Пошук публікацій на Veжa
× Пошук публікацій на Veжa

У стилі VinWay: у Вінниці показали, як виглядає перший тролейбус власного виробництва. ФОТО

На 30%  економніший, із можливістю автономного руху на акумуляторах, з українськими системами керування двигунами і склопластиковими штангами, які в народі називають “рогами” – таким буде новий тролейбус, що його почали виробляти у Вінниці. 

Новий тролейбус з унікальним тюнінгом, назву якому ще не придумали, презентували сьогодні, 11 квітня у Вінницькій транспортні компанії. Машина, створена на базі кузову, придбаного в Білорусі, візуально нагадує вже знайомі вінницькі трамваї VinWay: як по кольору, так і по загальному дизайну.

Створювати власні тролейбуси у Вінниці вирішили заради принципового оновлення тролейбусного парку. Як пояснює міський голова Сергій Моргунов, який також прибув на презентацію машини в депо, у 2013 році місто закупило 40 нових тролейбусів, однак решта лишаються старими. “Ми робимо їм відновлювальний ремонт, однак його вистачає на 5-7 років, потім цю процедуру потрібно повторювати. Це досить затратно, тому ми вирішили спробувати створити, фактично, новий тролейбус власного виробництва”, – говорить міський голова.

Кузов для тролейбусу купують в Білорусі, його вартість не перевищує двох мільйонів гривень. Після встановлення всього обладнання та систем, облаштування салону, вартість нової машини не повинна перевищувати 5 мільйонів.

На виготовлення одного вінницького тролейбусу йде приблизно три місяці, цьогоріч їх планують зробити 4, а перший вийде на маршрут для випробування вже на початку травня цього року.

Як розповів директор “Вінницької транспортної компанії” Михайло Луценко, переваги нової машини відчують передусім пасажири і водії тролейбусів. Особливу увагу Луценко звернув на нові головки для штанг, якими тролейбус “чіпляється” за контактну мережу. За його словами, нові головки – хоч і є дорожчими, “злітають” з контактної лінії непорівняно рідше, ніж старі.

“Відповідно, пасажири більше не будуть чекати, поки водій вийде з кабіни, залізе по драбині і поставить штанги на місце. А уявіть, як водіям доводиться це постійно робити і в дощ, і в мороз”, – говорить Луценко.

За його словами, якщо раніше головки виходили з ладу протягом дня-двох, то тепер вони не ламаються і за два тижні. Окрім того, таким чином не пошкоджується і сама електролінія.

Тролейбус має 33 місця для сидіння, усі системи управління в нього – українського виробництва, інформаційну систему зробили у Вінниці, деякі агрегати – виробництва Німеччини. Як розповів водій Віктор, який вже випробовував тролейбус, в кабіні значно кращі можливості огляду, тролейбус не “сіпається на лінії”, має систему нахилу для посадки людей. Звісно, він низькопідлоговий і в ньому передбачені місця для людей з інвалідністю.

Крім цього в тролейбус встановлені акумулятори, завдяки чому він має запас автономного ходу на п’ять кілометрів. Це важливо при обриві контактної мережі: машина може об’їхати пошкоджену ділянку і, таким чином, дістатися до депо.

Як розповіли транспортники, за рахунок більш економних двигунів, підприємству вдасться зекономити близько 100 тисяч гривень на місяць. Потужності ВТК дозволяють виробляти від 10 до 20 таких тролейбусів на рік, однак наразі йдеться про тестове виробництво чотирьох таких машин, аби зрозуміти, чи це рентабельна ідея.

Як повідомив міський голова Сергій Моргунов, наразі на виробництво тролейбусів з бюджету виділили 10 мільйонів гривень, коли прорахують точну вартість виробництва машини – виділять ще частину фінансування.

Михайло Луценко каже, що назву вінницькому тролейбусу ще не придумали, тому для цього планують оголосити конкурс. Поки що перший екземпляр випустять на найлегший маршрут, а за тим випробують тролейбус на більш складних ділянках.

Фото Андрія Завертаного

 

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією

Інші новини

Вгору