× Пошук публікацій на Veжa
× Пошук публікацій на Veжa

“Це всього лише гроші”: у Вінниці відновлюють будинок “Боже, вільної школи” для альтернативної освіти дітей. ФОТО

У Вінниці відновлюють будинок “Боже, вільної школи”, який у лютому згорів дощенту. Маленькі хоусмкулери очікують, що до нового року знову зможуть займатися там домашньою освітою, але для цього їм потрібна допомога.

“Боже, вільна школа” це сімейна школа демократичної освіти у Вінниці, по суті – спільнота батьків, які об’єдналися у жовтні 2017 року, щоб навчати власних дітей самостійно.

Зазначимо, що в Україні, зокрема й у Вінниці, тема альтернативного навчання стає все більш розповсюдженою, але ще не є надто популярною альтернативою звичайним школам. Водночас за кордоном, особливо у США, хоумскулінг вважається мейстримом. Про те, чому так стається, і як живеться сучасним вінницьким хоумскулерам, минулого року Veжа поспілкувалася з сім’єю Литвиненків, чий 9-річний син вже два роки навчався удома. Втім, у Вінниці вони не єдині, хто свідомо перейшов на домашнє навчання з комфортним графіком для дітей, і так, щоб навчання не викликало втоми.

Два роки тому у Вінниці з’явилася школа домашньої освіти “Боже, вільна школа”. Її співзасновницями стали Даша Горобець і Катерина Ботвіннік, учасниці команди “Освітній Експеримент” та мами одного і двох хоумскулерів, які на той час закінчили перший клас в одній із приватних вінницьких шкіл.

 

Даша Горобець розповіла, що на домашню освіту вони зважилися будучи підготовленими – після того, як побували на кількох міжнародних конференціях демократичних шкіл “IDEC/EUDEC”: в Ізраїлі, Індії та Франції.

Зазначимо, що саме зараз така конференція відбувається неподалік Вінниці, куди приїхали гості з 24 країн світу, а також всесвітньо відомі спікери, які впроваджують принципи “вільної школи” у різних країнах: від США до Японії. Детальніше про це читайте ТУТ.

Відтак, восени 2017 року Катерина Ботвіннік і Даша Горобець винайняли невеличку квартиру і почали самостійно займатися навчанням своїх дітей, по черзі освоюючи навчальну програму. Пізніше до їхніх трьох дітей доєдналося ще п’ять, квартири стало замало, і у травні 2018 року батьки хоумскулерів затіяли будівництво… школи: заклали фундамент, а стіни зробили з дерев’яного каркасу і панелей із глини та соломи.

 

 

 

Своїми силами і завдяки підтримці небайдужих, наприкінці грудня 2018 року “Боже, вільна школа” нарешті переїхала у власне приміщення, але вночі на 12 лютого, очевидно через несправність котла, там почалася пожежа, і дерев’яний каркас будинку згорів ущент. Зі слів Даші Горобець, всередині не залишилося нічого, навіть холодильника, – тільки фундамент.

 

 

 

 

Як написала тоді на своїй сторінці у Фейсбук Катерина Ботвіннік,  “у всіх, хто гарував, допомагав, вкладав сили, душу й останні гроші в цей будинок школи, підкосилися ноги”.

  • Ніхто не винен. Це був нещасний випадок. Всі живі і здорові. Якщо проблема вирішується грошима, це не проблема, а витрати. У нашому випадку гігантські. Але це всього лише гроші, – написала тоді Катерина.

Так, батьки хоумскулерів не здалися, і навесні 2019 року відновили будівництво школи. Уроки для дітей проводили вдома, у кожного з батьків по черзі. Паралельно, з допомогою друзів і знайомих, вони займалися відновленням зруйнованого пожежею будинку, а діти навіть влаштовували благодійні ярмарки, щоб зібирати гроші на відновлення своєї школи.

 

 

Таким чином за півроку їм вдалося на місці згарища звести новий будинок, але тепер – із ракушняка.

І минулої середи, 30 липня, вінницька художниця Юлія Гушул, разом із батьками й дітками розмалювала зовнішні стіни тематичним орнаментом: книжковими поличками та рослинами у горщиках. А тепер вони хочуть запросити учасників міжнародної конференції “IDEC/EUDEC”, завдяки якій і зважилися на альтернативну освіту, разом розмалювати цей чорно-білий орнамент кольоровими фарбами.

 

 

 

 

Зі слів Даші Горобець, наразі їхня школа – гарна “коробка”, адже крім зовнішніх стін всередині ще немає нічого. Для того, щоб могти там навчати дітей, потрібно зробити перестінки, поштукатурити їх, пофарбувати, та ще багато-багато іншого. Втім, батьки сподіваються, що до кінця року їхні діти все ж зможуть навчатися у цьому приміщенні. Але самотужки вони навряд чи впораються. Даша Горобець розповіла, що на початку року у них згоріло абсолютно все, тож наразі не мають ані меблів, ані кухні, ані навіть навчальних матеріалів (мольберти, оргтехніка тощо).

Допомогти відновити приміщення “Боже, вільної школи”, щоб там могли навчатися вінницькі хоумскулери, може кожен: 
ПриватБанк: 4149 4391 0301 6899 (Катерина Ботвіннік), або 5168 7422 0552 9021 (Даша Горобець). Також школі можна допомогти речами. Детальніше – за телефоном: 098 034 6455.

 

Хоумскулінг – це навчання дитини в сім’ї силами батьків або інших родичів, іноді із залученням професійних вчителів і наставників. І якщо раніше на домашнє навчання переводили у зв’язку з певними фізичними проблемами чи ментальними захворюваннями, то зараз це свідомий вибір батьків та дітей, які прагнуть вчитися по-іншому.
Цікаво, що у “Боже, вільній школі” предмети шкільної програми становлять лише 30%. Це математика, англійська, інформатика, анатомія, “Природа” та інші, адже всі контрольні роботи школярі пишуть у державних звичайних школах. Водночас діти мають альтернативні уроки, як наприклад про природу звуку чи про тайм-менеджмент. Крім того вони відвідують різноманітні майстер-класи (інтуїтивне музикування, арт-терапія, гончарство тощо), малюють ілюстрації до творів, які читають, і навіть займаються йогою.
Примітно, що зараз цю школі відвідують близько 15 дітей від 5 до 11 років, але не всі з них є хоумскулерами, а відвідують її як факультатив. Також до школи викладати деякі предмети батьки наймають місцевих вчителів.
У Вінниці новий будинок “Боже, вільної школи” розташований по другому провулку Юності, неподалік Вишенського озера.

Фото – зі сторінки “FreeDom: Боже, вільна школа” у Фейсбук

Читайте також: “Школа вчить зубрити, а не навчатися”: батьки та психологи про хоумскулінг у Вінниці та Україні 

Читайте також: «Вчорашні люди вчать теперішніх дітей»: у Вінниці створюють альтернативні форми освіти юних громадян

 

 

 

 

 

 

Автор: Катерина Дядюк

Поділитись публікацією
Вгору