Понад 4 мільйони відвідувачів за 10 років: у вінницького “Прозорого офісу” ювілей. ФОТО

Вже 10 років минулого від моменту, коли у Вінниці розпочав роботу перший «Прозорий офіс». Тоді він був першим в Україні Центром надання адмінпослуг, що працював за принципом «єдиного вікна» та став зразком для наслідування по всій країні.

Як повідомляє Вінницька міська рада, нині мережа Вінницьких ЦНАПів щоденно обслуговує понад 3,5 тисячі клієнтів, надаючи близько 600 адміністративних та інших видів послуг.

«Прозорий офіс» у Вінниці створили восени 2008 року за ініціативи Володимира Гройсмана, який на той час був мером міста. Однією з головних переваг роботи ЦНАПу стало створення умов для протидії корупції та зловживань, оскільки контакт клієнта з адміністративним органом, який приймав рішення з того чи іншого питання, був виключений.

Також “Прозорий офіс” із самого початку роботи передбачав використання сучасних інформаційних технологій по максимуму. Зокрема йдеться про електронні чергу та базу даних, дистанційний доступ до інформації тощо.

Читайте також: 5 хвилин у черзі: у «Прозорих офісах» тепер видаватимуть ID-картки та паспорти. ФОТО 

– Ідея “Прозорого офісу”, створена і впроваджена у Вінниці, з часом стала зразком для наслідування багатьох українських міст і без перебільшень – національним стандартом, – говорить Ірина Копчук, директорка департаменту адміністративних послуг. – Прийняте у 2012 році законодавство про адміністративні послуги значним чином базувалось і враховувало успішний досвід та принципи роботи вінницького “Прозорого офісу”. В тому ж 2012 році було відкрито три територіальні відділення ЦНАПу – «Вишенька», «Старе місто» та «Замостя», діяльність яких була покликана максимально наблизити послуги до кінцевого споживача. Також у територіальних ЦНАПах розпочали прийом фахівці департаменту соціальної політики міської ради, надаючи вінничанам максимально широкий спектр послуг у сфері соціального забезпечення та соціального захисту.

Читайте також: В “Прозорих офісах” розпочали видачу талонів на запис для отримання субсидій

Нині найпопулярнішими послугами у вінницькому “прозорому офісі” є адміністративні та дозвільні процедури, реєстрація місця проживання, послуги з реєстрації бізнесу, нерухомого майна тощо. Також у територіальних відділеннях центру можна отримати послуги з реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчень водія, оформлення паспорту громадянина України та закордонного паспорту, реєстрації шлюбу, вирішити питання соціального характеру та пенсійного забезпечення, оформити житлові субсидії.

До речі, послуга ЦНАПу з реєстрації шлюбів почала діяти у серпні 2016 року й стала доволі популярною, а цьогоріч на День Святого Валентина у “Прозорому офісі” на Замості навіть влаштували весільний “флешмоб”. Також у “Прозорому офісі” міськради можна одружитися за 24 години.

 

Читайте також: “Бо кращого дня не знайти”: як у Вінниці “прозоро” одружувалися у День всіх закоханих

Читайте також: Вперше в Україні: весілля у «Прозорому офісі» і без РАЦСу

Також одразу популярною стала послуга з реєстрації авто. З жовтня 2016 року ця процедура триває 15 хвилин, а щоб поставити чи переєструвати авто разом із техоглядом, потрібно 30-40 хвилин. За перші два тижні було зареєстровано 264 транспортних засобів, укладено 129 договори купівлі-продажу автомобілів та видано 59 посвідчень водія.

Загалом за 10 років роботи “Прозорого офісу” його відвідало понад 4,5 мільйони осіб, які оцінювали роботу ЦНАП. Загальна оцінка відвідувачів – “2,99” з можливих “3”. Нині у центрі є 230 робочих місць, обладнаних сучасною технікою, та 6 віддалених робочих місць адміністраторів в облаштованих за стандартами “Прозорого офісу” пунктах обслуговування мешканців ЖЕКами міста. Для клієнтів Центру створені зручні умови очкування, а для діток в кожному офісі працюють дитячі кімнати.

За підсумками незалежного опитування міст-партнерів канадсько-українського проекту «Партнерство для розвитку міст «ПРОМІС» ЦНАП «Прозорий офіс» Вінницької міської ради посів перше місце серед аналогічних структур (тестувались ЦНАПи 16 міст в 4 областях).

Також цьогоріч вінницькі “Прозорі офіси” стали доступнішими для громадян із порушенням слуху – у двох ЦНАПах запрацював новий сервіс, завдяки якому відвідувач може письмово або через перекладача жестової мови спілкуватися із працівником “Прозорого офісу”.

Читайте також: У “Прозорих офісах” Вінниці запрацював сервіс “віртуального сурдоперекладача

ConnectPro: у “Прозорому офісі” на Вишеньці з’явився сервіс для глухих та слабочуючих вінничан

Також вхідні групи вінницьких ЦНАПів облаштовані звуковими маячками для більш комфортного пересування людей з вадами зору, приміщення офісів – інформаційними терміналами, пандусами та світловідбивними стрічками.

Читайте також: Вінницький “Прозорий офіс” приїжджатиме на виклики людей, яким складно пересуватися

Та окрім відвідування “офісу”, можна отримати 25 адміністративних послуг на веб-ресурсі «Персональний кабінет». З 2017 року в Центрі адміністративних послуг «Прозорий офіс» («Замостя») запроваджено оформлення і видача паспортів громадянина України у формі ID-картки та для виїзду за кордон.

– Перелік послуг постійно розширюється відповідно до чинного законодавства та враховуючи побажання громадян. Тільки у 2018 році офіс почав надавати 99 нових послуг, в тому числі першим в Україні за узгодженою спільною позицією міського голови та губернатора – всі послуги, суб’єктами яких є структурні підрозділи Вінницької ОДА, – повідомляє Ірина Копчук.

Відтак, найближчим часом у Вінниці планують впровадити пакетні послуги «за життєвими обставинами людини», відкрити додаткові віддалені робочі місця адміністраторів для збільшення комфорту вінничан, впровадити мобільний кейс адміністратора для можливості надання найбільш популярних адміністративних послуг безпосередньо за місцем знаходження клієнта, а також створення колл-центру Прозорого офісу.

Нагадаємо також, що 9 жовтня цього року у Вінниці відкрили ще один своєрідний “прозорий офіс” у міському РАЦСі.

Читайте також: У Вінниці відкрили «Open Space» на базі РАЦСу. ФОТОРЕПОРТАЖ

Автор: Юлія Плахтій

Журналіст

Поділитись публікацією
Вгору