Офіс, як у Google: становлення, сьогодення і майбутнє вінницької компанії LetyShops

Ігор Гнатовський – молодий та успішний вінничанин. Він розпочав власний бізнес, коли йому було ледь за 20 років. Зараз йому 30 і він очолює інтернет-проект, який має багатомільйонний обіг, мільйони клієнтів, понад 150 співробітників у Вінниці та статус лідера у своїй ніші.

Попри такі масштаби, вінницька команда кешбек-сервісу LetyShops не збирається переїжджати до столиці. А про сам офіс LetyShops ходять легенди як про “вінницький офіс Google”.

Про філософію компанії, підбір команди, “другий дім”, боротьбу з “долиною смерті” і майбутнє вінницького IT-бренду – у сьогоднішньому інтерв’ю із СEO LetyShops Ігорем Гнатовським на Vежі.

Що таке кешбек

Ке́шбек (від англ. cashback — повернення готівки) — повернення частини коштів, витрачених на оплату товарів або послуг в інтернет-магазинах. Кешбек-сервіс скеровує покупців на сайти магазинів. За це магазини сплачують кешбек-сервісу винагороду, якою він і ділиться з покупцями. Таким чином кешбек-сервіси залучають в магазини нових клієнтів, а магазини заощаджують кошти на рекламу.

 

Офіс LetyShops

Офіс LetyShops розташовується на проспекті Юності у Вінниці, у колишньому ТЦ “Юність”. Ми потрапляємо в нього у розпал робочого дня. Нас проводять на другий поверх, оскільки на першому проходить ремонт. На другому та третьому поверхах знаходиться робочий простір. У ньому за сотнями комп’ютерів працюють розробники, HR- та промо-менеджери, дизайнери, тестувальники, бухгалтери, юристи, співробітники служби турботи про клієнтів та інші фахівці.

В LetyShops панує дійсно робоча атмосфера. Разом з тим команді є де відпочити: наприклад, пообідати в просторій їдальні, зіграти партію в настільний теніс або ж присвятити декілька хвилин PlayStation. Як зазначає HR-менеджер Лілія Гапонюк, в офісі турбуються про людей та створюють усі умови, щоб вони відчували себе як вдома.

“LetyShops можна назвати мурашником, адже тут задіяно багато людей, які злагоджено працюють над одним спільним процесом. Інколи мені здається, що ми більше схожі на кубик Рубіка. Кожен з нас має різні риси, а коли нас правильно скласти – ми даємо результат

Захар Сташевський, директор LetyShops з маркетингу

Пройшовши великим і залюдненим простором у самісінькій його кут, бачимо невеликі напівпрозорі двері. Саме за ними — кабінет засновника та керівника LetyShops Ігоря Гнатовського.

 

Становлення LetyShops

Це не перша наша зустріч з Ігорем Гнатовським – раніше ми зустрічалися близько року тому, коли говорили про інновації у Вінниці. Сьогодні Ігор розповість, як у Вінниці з’явився кешбек-сервіс LetyShops.

Ігор Гнатовський (далі — ІГ): Приблизно п’ять років тому ми були невеликою командою розробників. Займались створенням сайтів для клієнтів. Переважно ми отримували замовлення з України та Росії, але були клієнти з Європи та США. Попри те, що в нас був непоганий, як для двадцятирічних, прибуток, в якийсь момент ми зрозуміли, що більше не хочемо цим займатися.

VежА: Чому?

ІГ: Розумієте, це питання ставлення до роботи або, якщо хочете, філософії. Простими словами, нам набридло робити речі, які ми вважаємо не потрібними або не корисними для людей. Як приклад: приходить клієнт і просить якийсь супер-“наворочений” кошик для свого сайту. Ми йому пояснюємо, що це не варто робити, це не буде так працювати, краще зробити інакше. Нас не завжди чули в таких випадках і ми відчували певне розчарування.

Я значною мірою перфекціоніст, це інколи заважає в роботі, однак подібні замовлення нас просто вбивали морально. Ми хотіли робити корисні речі для людей і вирішили розпочати власний проект, водночас ще займаючись деякий час проектами старих клієнтів.

Так виник прототип нинішнього LetyShops – проект ShopKasta. Фактично йшлося про сайт-агрегатор пропозицій від різноманітних онлайн-магазинів, зокрема магазинів одягу. За те, що користувач потрапляв в онлайн-магазин через ShopKasta, магазин виплачував компанії комісію. Однак пропрацювавши в такому форматі певний час, вирішили, що час рухатися далі.

Ми розуміли, що у випадку з ShopKasta виступаємо посередниками: люди приходять через нас на сторонній магазин і йдуть, не повертаючись до нас знову. Нам хотілося, аби люди залишалися з нами, щоб наш ресурс давав більше користі. Тоді ми подумали про ідею — віддавати частину комісії від магазинів нашим користувачам. Лише згодом виявилось, що такий формат називається кешбеком і вже давно існує за кордоном.

Умовно кажучи, якщо певний магазин дає нам комісію за покупку в ньому через наш сервіс, ми повертаємо користувачу більшу частину цієї комісії.

VежА: Коли ви відчули, що ось він – успіх?

ІГ: Насправді я людина, яка не дуже пам’ятає якісь такі моменти з минулого, я намагаюся більше дивитися в майбутнє. Краще про такі речі розповідає моя дружина: інколи, слухаючи її спогади, у мене мурашки по шкірі. Але я дуже чітко пригадую період, який в бізнесі називається “долиною смерті”.

Ми тоді лише починали. Це були 2014-2015 роки, і був період, коли дуже не вистачало коштів. Ми буквально розуміли, що грошей вистачає ще на місяць-два, щоб платити людям зарплату – і все. Така ситуація тривала біля року. Це був дуже складний період, який нас загартував і зробив більш витривалими для подібних труднощів.

Однак на початку осені 2015 року ми отримали інвестиції. Справи пішли вгору. Ми почали дуже швидко і сильно зростати, вийшли на самоокупність вдвічі швидше, ніж планувалося. Ось цей момент, коли стало зрозуміло, що справи налагодилися і ми отримали певний запас міцності, я також дуже добре пам’ятаю.

“В кожного настає момент в житті, коли ми робимо відчайдушні кроки. Коли ми намагаємося витиснути з себе максимум, щоб знайти справу, яка нам до душі. Коли ми почали створювати LetyShops, у кожного з нас було таке відчуття. Це був ризик, але ми вірили, що ми саме той 1% стартапів, який досягне успіху.”

Захар Сташевський, директор з маркетингу LetyShops

 

LetyShops сьогодні

 

VежА: Скільки людей вже користується LetyShops?

ІГ: Станом на сьогодні ми можемо говорити про цифру в понад шість мільйонів користувачів. Переважно це вихідці з пострадянських країн.

VежА: Чи є у вас конкуренти на українському ринку?

ІГ: В Україні є ще три компанії, які також займаються кешбеком, про які я знаю. Але що стосується долі ринку – в Україні ми однозначно на першому місці. Причому не лише в Україні, але й на всьому пострадянському просторі. Наразі ми думаємо, як вийти на західний ринок і відкривати там власні представництва.

VежА: Така компанія, за логікою, мала б розташовуватися в столиці. Чому ви не переїжджаєте з Вінниці до Києва?

ІГ: Тому що це просто неможливо. У нас є офіс в Києві, в якому працює близько 40 співробітників. Однак про перебазування вінницького офісу до Києва мова не йде. Тому що, по-перше, багато наших співробітників надто пов’язані з Вінницею. У них тут сім`ї, друзі. А я не готовий жертвувати людьми заради того, аби змінити Вінницю на Київ. А по-друге, не для цього ми створювали цей великий офіс (і продовжуємо створювати), щоб просто взяти і все тут залишити.

“Це одне з тих небагатьох місць, яке я реально можу радити іншим. Не було ще жодного дня, аби я йшла на роботу без настрою. Всі часто йдуть в офіс з дому з якимись своїми “заморочками”. Але приходиш сюди, і завдяки атмосфері все це якось розвіюється.”

Вікторія Лавриненко,  тім-лід служби турботи про клієнтів LetyShops

VежА: LetyShops визнали кращим роботодавцем Вінниці за версією DOU. Чому, на вашу думку, це стало можливим і як вам це вдалося?

ІГ: Мені здається, що справа передусім у людяності як філософії компанії LetyShops. Наш офіс – це другий дім, багато наших працівників є друзями в житті, а об’єднує нас спільне бажання робити щось корисне. Це все — складові нашої філософії.

Ми намагаємось виховати в наших співробітників ставлення, що всі ми – частинка великої спільної справи. І саме тому ми інвестуємо в команду, в її професійний розвиток та навчання. Також ми інвестували в офіси LetyShops, тому що це також частина філософії: щоб людям було на роботі комфортно і вони взагалі не сприймали це місце виключно як роботу, а ставилися до нього, ніби до другого дому.

При цьому головні пріоритети, зокрема у питанні підбору персоналу – це чесність, командність та справедливість.

VежА: Як щодо пошуку фахових працівників в нашому місті для LetyShops?

ІГ: Наразі ми досягли того рівня, коли люди самі хочуть працювати в LetyShops. Можливо, це пов’язано з тим, що LetyShops стає все більш публічним явищем. В першу чергу ми звертаємо увагу на досвід, навички та чи відповідає людина нашим цінностям. Проте більшість пропозицій надходить чомусь від киян, які пишуть особисто мені у Фейсбуці. Якби вінничан було так само просто знайти – ми би з радістю запропонували їм працювати у LetyShops.

VежА: Чи в правильному напрямку взагалі розвивається Вінниця як місто, на Вашу думку?

ІГ: Я не багато де буваю в місті, але те, що я бачу – мене тішить. Разом з тим нашому місту не вистачає різноманітних заходів, на яких в неформальній обстановці зможуть поспілкуватися представники IT-галузі чи інших сфер. Якихось мітапів, заходів для нетворкінгів тощо. Втім, у Вінниці вже з`являються коворкінги – це дуже хороший знак, як на мене. Адже це значить, що інноваційні компанії впливають на розвиток міста.

 

Майбутнє LetyShops

VежА: Які найближчі плани розвитку LetyShops?

ІГ: У нас дуже багато планів. Із ключових напрямків ми обрали наступне.

Ми реалізуємо Agile-трансформацію всередині команди, щоб керувати процесами більш злагоджено та ефективно. Тому у Letyshops наразі дуже цікавий час.

Наша постійна задача – це розвиток продукту, створення більшої цінності. Ми інвестуємо багато сил та часу заради функціональності, зручності і безпеки користувачів.

Крім того, ми співпрацюємо з відомим креативним агентством Banda Agency. Отже, плануємо до Нового року вразити українців масштабною промо-кампанією.

Ще один напрям і одночасно наш головний виклик –– розширення сервісу на ринки західної Європи. Вже зовсім скоро LetyShops заговорить іспанською. Тому можу з упевненістю сказати, що осінь у нас буде запекла.

Матеріал з рубрики “Новини партнерів”

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією
Вгору