Не дороге, небезпечне і російськомовне: огляд вінницьких таксі. ІНФОГРАФІКА

Навряд чи цей матеріал можна вважати повноцінним оглядом, радше – це оглядовий експеримент.

Адже для того, аби ретельно вивчити особливості, недоліки та переваги тієї чи іншої служби таксі, нею потрібно скористатися не одноразово: здійснити поїздку в різні частини міста, у різний час доби, у вихідні та в будні тощо. Та й навіть у такому випадку більшою мірою це буде огляд диспетчерських служб, аніж власне, служб таксі, котрих у попередньому вигляді насправді більше не існує.

Переважна більшість водіїв таксі сьогодні зареєстровані як ФОПи, тобто підписують угоди з різними диспетчерськими службами, а відтак виконують отримане від різних служб, замовлення. У такому випадку один і той же водій, одне і те ж авто може приїхати за вами від різних служб. Саме тому на багатьох авто або немає “шашечок” узагалі, а інколи позначка іншої служби, ніж ту, що викликав клієнт. Подібна “колаборація” між різними диспетчерськими службами часто заплутує клієнта, а самі служби таксі втрачають власну “особливість”.

Тож наш тест-драйв вінницьких таксі – це швидше огляд “першого враження” від тієї чи іншої служби. Під час цього експерименту ми викликали автомобілі від десяти найпопулярніших місцевих служб таксі та оцінювали їх за кількома критеріями:

  • Швидкість подачі автомобіля
  • Якість авто
  • Безпека під час руху
  • Наявність решти у водія
  • Середня вартість кілометру
  • Музика в авто
  • Спілкування диспетчерів/ввічливість водія

При формуванні переліку служб таксі, які потрапили в огляд, ми керувалися побажаннями наших читачів, а також доступністю таких служб для пошуку в Google. Таким чином нами було відібрано 10 вінницьких служб таксі:

taksi-vinnytsi-1

Як відбувався огляд та чому вінницькі служби таксі отримали такі результати – читайте далі:

“Євротаксі” – (0432) 555 888

Лялі Ратушної, 112 – Соборна, 59. Тариф – 33 гривні.

Першим нашим дзвінком цього дня – о 10:10 – став виклик автомобілю служби “Євротаксі” за маршрутом вул. Лялі Ратушної, 112 – вул. Соборна, 59. З моменту завершення виклику до моменту подачі авто минуло всього 4 хвилини: за нами приїхав досить не привітний водій на сірому “Ланосі”. В машині грало радіо “Шансон” із класичним російським “блатняком” про “водку” і “клізму”. На прохання змінити музику, водій просто вимкнув радіо. Не зважаючи на частково засніжені дороги, водій не користувався паском безпеки і пасажиру це зробити також не пропонував.

img_8528

Найцікавіше сталося, коли ми попросили дати решту з купюри в 200 гривень. Таксист заявив, що не має решти, і став на “аварійку” на вул. Оводова вже майже біля міськради. Заблокувавши частину дороги, він виразно подивився на клієнта, очікуючи, що той вийде з авто в пошуках розміну. “Перестрілка” поглядами тривала кілька митей, доки таксист не запитав:

  •  – Ну, кто пойдет?
  •  – Не знаю, Ви, мабуть. 
  •  – А почему я?
  •  – Ну не я ж. 
  •  – А.. Почему у меня должна быть сдача? 
  •  – Бо по закону.
  •  – Ах, по закону…

На цих словах таксист рвучко вийшов з авто, демонстративно грюкнув дверима і за хвилину повернувся зі жменею купюр. Видавши решту, мовчки провіз ще кілька десятків метрів і висадив на парковці міської ради. Поїздка довжиною 3,4 кілометри загалом тривала 15 хвилин і без особливого задоволення.

  • Авто: Daewoo Lanos
  • Швидкість подачі: 4 хвилини
  • Наявність решти: немає
  • Безпека руху: 4/5
  • Музика: російський шансон
  • Відстань/тариф: 3,4 км/33 грн.

“Форсаж”– (0432) 555 069

Вул. Соборна, 59 – Лялі Ратушної, 112. Тариф – 30 грн. 

Аби спробувати досягнути максимальної об’єктивності, наступну службу ми викликали на попередню адресу – щоб порівняти іншого водія та іншу службу за аналогічним маршрутом. Таксі “Форсаж”, на диво, приїхало вже за дві хвилини після виклику – один з рекордсменів нашого огляду. За кермом жовтого “Renault Kangoo” сидів молодий привітний чоловік з різнокольоровими татуюваннями на руках. Цього разу замість тюремного шансону в салоні лунав джаз – так само не голосно.

img_8535

Водій чітко дотримувався правил та ліміту швидкості: жодного разу стрілка на спідометрі не перевищувала позначку 60 км/год. Однак водій, як і його попередній колега, також був не пристібнутий паском безпеки.

На наше прохання дати решту з купюри 200 гривень, таксист зреагував нормально, щоправда дещо довго шукав гаманець – боявся, що загубив його взагалі. Тариф з аналогічної точки А в точку Б обійшовся нам на три гривні дешевше, ніж попереднього разу: 30 гривень замість 33-ох, як в “Євротаксі”. Через відсутність зайвих затримок, ця поїздка загалом тривала 10 хвилин.

  • Авто: Renault Kangoo
  • Швидкість подачі: 2 хвилини
  • Наявність решти: є
  • Безпека руху: 5/5
  • Музика: джаз
  • Відстань/тариф: 3,4 км/30 грн.

“Приват”– (0432) 555 006

Вул. Лялі Ратушної, 112 – вул. Грибоєдова, 3а. Тариф – 45 грн.

Цього разу від Лялі Ратушної ми вирішили поїхати на інший берег Бугу – на вул. Грибоєдова, 3. За кілька секунд після завершення розмови з диспетчером, отримали смс: приїде сірий “Ланос”. Авто приїхало буквально за дві хвилини: за кермом – молодий водій, у салоні грає якийсь американський реп, але також не голосно. Як і всі попередні – водій не пристібається, пасажирам також не радить, однак хлопець загалом ввічливий.

img_8533

Авто їхало доволі швидко, однак таксист правила не порушував: хіба що на Київському мосту приблизно на 5 кілометрів перевищив допустиму швидкість руху. Відстань трохи більше 6 кілометрів ми проїхали за 12 хвилин, у той час як навігатор “прогнозував” нам 15 хвилин. За послугу таксі “Приват” нарахували нам 45 гривень.

  • Авто: Daewoo Lanos
  • Швидкість подачі: 2 хвилини
  • Наявність решти: є
  • Безпека руху: 4/5
  • Музика: реп
  • Відстань/тариф: 6,2км /45 грн.

 “Вимпєл”– (0432) 555 777

Вул. Грибоєдова, 3а – вул. Лялі Ратушної, 112. Тариф – 43 грн.

За попереднім принципом, ми вирішили повернутися знову на Лялю Ратушну, аби протестувати наступну службу за аналогічним маршрутом. Заталефонували у таксі “Вимпєл”, однак по причині відсутності вільних авто диспетчер відразу перекинув наше замовлення на своїх колег з таксі “Чайка”.

Водій на жовтому “Рено” приїхав за 4 хвилини після виклику: на авто не було жодної “шашечки”, його приналежність до якоїсь служби або навіть до таксі взагалі визначити було складно, тож водій сам вийшов з авто і уточнив, чи виклик здійснювали ми.

У салоні досить різко пахне м’ятним ароматизатором, краєм ока вдалося помітити, що в авто таки є “шашечки”, однак вони валяються у водія під ногами, що навряд чи сприяє безпеці під час руху. Взагалі водій сидів надто близько до керма – значно ближче, ніж це рекомендується в автошколах на випадок екстренної ситуації. Окрім того чоловік сильно кашляв – лише цей голосний звук міг перебити шансон із колонок.

Ближче до центру їхати ставало все більш страшно: таксист хвацько перелаштовувався в інші смуги руху без увімкнення поворотників, постійно намагався проскочити на “жовтий”. Перед поворотом із Соборної на Пирогова, помітивши поліцейську “засідку”, водій голосно повідомив по рації колег про присутність “копів”: “Соборная возлє Троянди – контроль!”. Діставшись місця призначення ми з полегшенням зітхнули: за понад 6 кілометрів відстані та лише 13 хвилин поїздки заплатили 43 гривні.

  • Авто: Renault Kangoo
  • Швидкість подачі: 4 хвилини
  • Наявність здачі: є
  • Безпека руху: 3/5
  • Музика: шансон
  • Відстань/тариф: 6,2км /43 грн.

Таксі “Оптимальне” – 579

Вул. Зодчих, 28 – вул. Соборна, 99а. Тариф – 27 грн.

Це перша служба з нашого переліку, котра надає можливість викликати авто через мобільний додаток. Від моменту виклику авто до прибуття машини минуло 6 хвилин: водій сам зателефонував та уточнив, де почекати. Автомобіль – чистий та охайний Ford C-MAX, в салоні грає українська музика, а ще на панелі – багато іконок та хрестиків.

img_8544

Поїздка від Зодчих, 28 до Соборної, 99а зайняла у нас 9 хвилин (3 кілометри) – лічильник нарахував 27 гривень за проїзд. Решта з купюри у 200 гривень у водія була, однак частину грошей таксист видав гривневими монетами.

  • Авто: Ford C-MAX
  • Швидкість подачі авто: 6 хвилини
  • Наявність решти: є
  • Безпека руху: 5/5
  • Музика: українська попса
  • Відстань/тариф: 5км /27 грн.

VinTaxi – (0432) 555 000

Вул. Соборна, 99а – Проспект Юності, 44. Тариф- 30 грн.

Цього разу ми вирішили спробувати авто в одну точку, але поїхати в інший куток міста, а відтак – перевірити на це реакцію водія та диспетчерів. На щастя, водій без проблем замість району Поділля поїхав на проспект Юності, 44, не виказавши при цьому жодних претензій у наш бік.

VinTaxi прислали за нами чорну “Lada Kalina”, машина приїхала за 6 хвилин після виклику, за кермом – вже не молодий водій, у салоні знову звучало радіо “Шансон” – не надто голосно, аби дуже дратувати.

img_8550

Відстань у 5,2 кілометри ми подолали за 11 хвилин, однак з вартістю поїздки виникли проблеми. Виявилося, що водій не увімкнув лічильник на початку, тож на фініші пристрій показував нулі. “Що робитимемо?”, – цікавимося. “Ну, не знаю. Давайте 30 гривень, чи що”. Оцінивши відстань і середній тариф по місту, ми не стали сперечатися, а спокійно розрахувалися.

  • Авто: Lada Kalina
  • Швидкість подачі авто: 6 хвилин
  • Наявність решти: є
  • Безпека руху: 5/5
  • Музика: російський шансон
  • Відстань/тариф: 5,2км /30 грн.

Диспетчер VinTaxi, як і абсолютно усі диспетчери інших служб, звернулися до нас російською мовою. Лише після кількох фраз автора українською, дівчина зі служби також перейшла на українську. Подібне у Вінниці трапляється вкрай рідко, в абсолютній більшості випадків диспетчери продовжують спілкуватися з клієнтом російською, попри його побажання розмовляти українською. Трапляються випадки, коли окремі диспетчери навіть насміхаються з клієнтів, якщо останні вимагають “за промовчанням” спілкуватися з ними державною мовою.

Love taxi – (0432) 555 555

Проспект Юності, 44 – вул. Соборна, 99а. Тариф – 35 грн. 

Ця поїздка виявилася найбільш небезпечною та нервовою з усіх. З проспекту Юності нас забрала сіра, вже дуже не нова “Лада-дев’ятка”, за кермом – молодий водій у спортивному костюмі. Перші хвилини їзди не залишили сумнівів – потрібно терміново пристібатися паском: водій їхав з перевищенням швидкості, не вмикав поворотники, постійно обганяв з правого боку, щоразу намагався проскочити на “жовтий”. Однак скористатися паском безпеки виявилося досить проблемно: гніздо для паска виявилося заблокованим якимось “лівим” підлокотником і ще зверху – півторалітровою пластиковою пляшкою.

img_8556

Для того, аби розібрати цю конструкцію, ми мусили зупинятися, не без зусиль розбирати пластикові завали і лише тоді вдалося пристібнутися. Поїздка продовжилася в такому ж дусі аж до Соборної, а вже там ми ледь-ледь відстібнули ці паски і з полегшенням залишили авто цього горе-водія.  Поїздка по дистанції 5,2 кілометри тривала 14 хвилин і коштувала 35 гривень.

За кілька хвилин нам зателефонували з диспетчерської служби Love taxi та попросили поділитися враженнями від поїздки. Автор цих рядків чесно розповів про всі недоліки – диспетчер ніби зі здивуванням вислухала всі претензії, перепросила за водія та пообіцяла, що служба зробить відповідні висновки. Що ж, будемо сподіватися.

  • Авто: ВАЗ 2109
  • Швидкість подачі авто: 3 хвилини
  • Наявність решти: не з’ясовано
  • Безпека руху: 2/5
  • Музика: російський шансон
  • Відстань/тариф: 5,2км /35 грн.

“Бліц”– (0432) 555 444

Вул. Соборна, 99а – вул. Соборна, 59. Тариф – 25 грн.

Не з першого разу, однак нам таки вдалося викликати автомобіль через службу таксі “Бліц”. Ми замовили маршрут від Собороної, 99 до міської ради – загалом 950 метрів. Від моменту виклику до подачі автомобіля минуло 6 хвилин, приїхало не нове, але доглянуте зелене “Пежо”.

img_8563

Переваги цього автомобілю у порівнянні з “Ладами” та “Ланосами” вповні відчулося, коли ми виїхали на бруківку вул. Соборної: замість звичної “трясучки”, авто їхало м’яко та плавно. Діставшися міської ради, водій побажав нам гарного дня і взагалі поводився дуже ввічливо. Загалом поїздка тривала 7 хвилин, вартість склала 25 гривень, водій без зайвих питань видав решту з 200 гривень і попрощався.

  • Авто: Peugeot 406
  • Швидкість подачі: 6 хвилин
  • Наявність решти: є
  • Безпека руху: 5/5
  • Музика: н/а
  • Відстань/тариф: 0,9 км /25 грн.

“Чайка”– (0432) 555 050

Вул. Соборна, 59 – вул. Зодчих, 28. Тариф – 35 грн.

Наприкінці нашого огляду ми продовжили викликати автомобілі тих служб, до яких не могли додзвонитися з першого разу. Тож після “Бліцу” вдруге зателефонували до таксі “Чайка”, котра зранку перенаправила наше замовлення до колег з таксі “Вимпєл”.

Цього разу диспетчер нас повідомила: авто зможе бути біля міськради лише через 8 хвилин – ми погодилися чекати. По факту машина приїхала на хвилину раніше – вишневий ВАЗ 2107. За кермом виявився не молодий чоловік у сорочці та спортивних штанях з увімкненим “шансоном” по радіо. Попри те, що панель “сімки” була усипана маленькими іконками, водій не соромився під час поїздки використовувати ненормативну лексику і хвалився, як щойно проїхав “під знак”.

img_8565

Але далі почалося найцікавіше: за прикладом деяких водіїв маршруток, наш водій інколи кидав кермо і прямо на ходу обома руками перераховував гроші. На цьому тлі такі “дрібниці”, як не увімкнуті поворотники при зміні смуг руху, ігнорування пішоходів на зебрах і проїзд світлофора на “жовтий” вже не дивували. Вже наприкінці поїздки водій ніби помітив, що наш оператор із заднього сидіння здійснює зйомку, тож коли водію зателефонували на мобільний, він не ризикнув до всього іншого на ходу взяти ще й слухавку. Якимось дивом живі-здорові ми таки дісталися пункту призначення на вул. Зодчих, за що заплатили 35 гривень.

  • Авто: ВАЗ 2107
  • Швидкість подачі: 7 хвилин
  • Наявність решти: н/а
  • Безпека руху: 2/5
  • Музика: н/а
  • Відстань/тариф: 3,2км /35 грн.

“Магніт”– (0432) 555 067

Вул. Зодчих, 28 – вул. Соборна, 99а. Тариф -25 грн.

Останньою службою, котру ми протестували під час нашого огляду, стало таксі “Магніт”. Здійснивши виклик о 15:40, о 15:44 ми отримали повідомлення про те, що авто за нами приїде о 15:51. Чітко у в зазначений час біля нас з’явився зелений “Opel”. Водій їхав не швидко, намагаючись не порушувати ПДР, пропускаючи пішоходів на “зебрах”, паски безпеки в авто працюють без “особливостей”.

img_8569

Щоправда, решти у водія не виявилося: чоловік пояснив це тим, що щойно заправився на АЗС і віддав майже всю готівку. Однак від поїздки загалом це враження не зіпсувало.

  • Авто: Opel Vectra
  • Швидкість подачі: 11 хвилин
  • Наявність решти: немає
  • Безпека руху: 5/5
  • Музика: н/а
  • Відстань/тариф: 3,1км /25 грн.

Додаткові послуги вінницьких служб таксі

taksi-vinnytsi-2

“На десерт” цього огляду ми вирішили спробувати викликати автомобіль англійською мовою. Враховуючи те, що Вінниця позиціонується як європейське місто, котре прагне привабити якомога більше іноземних туристів, хто як не служби таксі мають бути готові до спілкування із іноземцями.

Проте як виявилося, диспетчери жодної з вінницьких служб таксі не змогли нормально спілкуватися з клієнтом англійською. Особливо нас “порадували” служби, які позиціонуються саме як такі, де можна замовити таксі будь-якою мовою. На практиці це виявилося банальною рекламою, котра не має нічого спільного з реальністю.

Так, наприклад, у “Євротаксі” нам з величезними зусиллями спробували відповісти англійською, однак потім з англійської мови клієнта почала хором сміятися уся диспетчерська служба. Звісно, користуватися такою службою ми б не радили жодному іноземцю.

Ще одна служба – таксі “Магніт” – котра у власній рекламі зазначає, що у них можна викликати авто будь-якою мовою, здається, взагалі познущалася з наших спроб викликати машину англійською. “Говоріте по-русски!”, – так відповідала на наше звернення англійською диспетчер. Чому саме “по-русскі”, а не, приміром, польскою, німецькою чи французькою – лишається загадкою.

Як видно, ситуація зі службами таксі у Вінниці сьогодні – далеко не ідеальна. Окрім наведених вище недоліків, містяни часто скаржаться, що дуже складно викликати автомобіль в години-пік, багато водіїв не погоджуються везти пасажирів за місто, деякі водії можуть звертатися до клієнтів-жінок з непристойними пропозиціями. Відтак останнім часом у Мережі і поза нею все частіше піднімається питання створення муніципальної служби таксі, котра могла би вирішити багато з цих проблем і частково врегулювати ситуацію у Вінниці в даній сфері.

Аби дізнатися, чи варто вінничанам очікувати появи в місті муніципального-комунального таксі, ми звернулися за коментарем до директора Департаменту енергетики, транспорту і звязку Вінницької міської ради Олексія Пидоченка. Проте з п’ятниці, 2 грудня досі не можемо отримати відповідь на це запитання. Ми щиро сподіваємося, що чиновники таки знайдуть час для розмови, аби прояснити цю ситуацію для наших читачів.

А поки подібна ситуація з місцевими службами таксі спонукає хіба що до користування лише власним авто та громадським транспортом, а ще краще – до піших прогулянок. І, звісно, до появи справді якісною служби таксі, яка буде справді перейматися про безпеку власних клієнтів, ретельно відбирати персонал – як диспетчерів, так і водіїв, а ще – з повагою ставитиметься і до іноземних гостей Вінниці, і до самих вінничан.

Андрій Качор, Андрій Завертаний, Леся Качор.

Фото та відео Андрія Завертаного.

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією
Вгору