Гарні велосипеди та складна реєстрація: що кажуть вінничани про новий муніципальний велопрокат. ФОТО

Вже третій тиждень у Вінниці працює муніципальний велопрокат NextBike. Очевидно, вінничанам довподоби така новація, адже у вихідні дні чимало станцій прокату порожні, але на велодоріжках побільшало велосипедистів.

Ми вирішили поцікавитись у вінничан, яке  їхнє перше враження від нового сервісу, чи зручні самі велосипеди та які проблеми виникали у процесі реєстрації чи поїздок. Більшість опитаних розповіли, що хоча їздити легко та сама ідея велопрокату подобається, але не все було просто.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Поїхали!”: у Вінниці з’явилися велосипеди на першій станції муніципального велопрокату

Євген:

– Я просунутий користувач, то мені було неважко зареєструватись. Скачав додаток, зареєструвався, програма не “висіла”. Це я впершу взяв велосипед, від Будинку Офіцерів і до Європейської площі. Трохи вгору важко було їздити, щось там треба було б зі швидкостями придумати.

– За одну поїздку 20 гривень за годину трохи дорого. Вигідно брати абонемент на місяць чи на рік. Хоча, якщо точно знаєш, що за годину треба у різні місця, то, мабуть, 20 гривень небагато. Сьогодні я вперше спробував. Якби ще було більше точок прокату, то було б зручніше.

Валентина:

– Це я вже втретє їду на цих велосипедах. Все дуже класно, ми колись катались на таких в Польщі і нам було дуже кайфово. Тільки був би такий бонус, якби, наприклад, перших 20 хвилин були безкоштовні. Ось цей велосипед я безкоштовно взяла перевезти із завантаженої станції на іншу. Самі по собі велосипеди важкі й з горба їде добре, і щоб ноги тримати у формі дуже класно. Добре, що є така штука.

– Спершу виникла проблема з реєстрацією у самому додатку – не могла поповнити рахунок, але подзвонила оператору і за дві хвилини мені допомогли вирішити цю проблему.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міський велопрокат пропонує вінничанам гроші за перевезення велосипедів

Віталій і Данило:

– Я вже втретє їду, а мій друг вперше. Ці велосипеди ми взяли на Барському шосе біля вокзалу. Були трохи проблеми, щоб закинути гроші на рахунок. З другого разу теж не вийшло, але я подзвонив на «гарячу лінію» та й все. Сьогодні у друга так само було, але взагалі із велосипедами все добре, ми їздимо всюди і будемо брати ще, – розповів Віталій.

– Враховуючи, що я не їздив вже років п’ять-шість, то все супер. Їздити просто, велосипеди самі дуже легкі в керуванні, тільки трохи важкі в реєстрації, – додав Данило.

Петро та Віталій:

– Ми ось взагалі вперше беремо велосипеди. Завантажили додаток, зареєструвались і все. Раніше у Польщі їздив, не думаю, що тут велосипеди будуть надто відрізнятися, – розповів Петро. – Ось у мене одразу реєстрація була без проблем, а у друга трохи важче розібратися. Можливо, то від моделей телефону залежить… Взагалі ініціатива класна, приємно був здивований, як побачив.

– Тяжко реєструється, – зітхаючи підтвердив Віталій, однак вже за декілька хвилин ми помітили, що хлопцям вдалось вирішити проблему та взяти велосипеди для прогулянки.

До речі, велосипеди використовують не лишя для поїздок міськими велодоріжками, а й в “екстримальніших “умовах. Так, зокрема, на велокросі у Лісопарку був учасник з NextBike.

Олександр:

– Так, я мав таку можливість взяти участь у велокросі на nextbike. Що я вам скажу про цей велосипед: для початку про те, як його я взяв в оренду – програму скачав без проблем, потім певний час не міг розібратися з оплатою, але декілька хвилин і я вже на сідлі рухався до своєї точки.

– Підчас руху дізнався що велосипед має три швидкості, як для прогулянки по місту цьго вистачає, і також для прогулянки по парку і лісових стежках.

Андрій: 

– Я вже неодноразово користувався цими велосипедами, переважно у вихідні для поїздок з дружиною та сином. В центрі в гарну погоду, в суботу чи неділю справді складно знайти вільний байк, інколи доводиться їхати на інші станції і там брати. Був випадок, коли ледь не дійшло до конфлікту: людина “окупувала” велосипед, але не могла його зняти зі станції – щось не виходило з реєстрацією, вже навіть черга зібралася.

Погано, що не можна на один акаунт взяти відразу кілька велосипедів, коли береш на компанію. Але є лайфхак: можна зробити інший акаунт, прив’язати до нього ту ж саму картку і брати великів, скільки заманеться, заходячи з одного телефону в різні акаунти. А їздити зручно, передачі перемикаються легко. Вночі, правда, поки не їздив, тому нічого не можу сказати про якість ліхтаря.

Трохи “напрягає”, коли береш покататися на годину-дві, але запізнюєшся на одну-єдину хвилину на станцію і змушений сплачувати за всю наступну годину. Але коли бачиш, як масово їздять люди на некстбайках – це радує.

VежA також запитала офіційного представника NextBike у Вінниці Олександра Царевського, чи були вже випадки поламок велосипедів, або ж інші помітні проблеми, а також які найпопулярніші маршрути поїздок вінничан.

– Поломок набралось на один велосипед: в одного відлетіла педаль, в іншого ненадійно кріпилось кермо, в третього проблеми були з тим, щоб закріпити сідло, зламали зажим. Чекаємо зараз запчастин зі Львова. З LiqPay (додаток для поповнення рахунку – авт.) в перші дні були трохи проблеми, Вінниця не отримала власного ідентифікатора і коли переходили на сторінку, щоб прив’язати карту, то виникали певні складнощі. Однак, якщо людина дзвонить на call-центр, там все швиденько підказують та інструктують, як весь цей “квест” пройти. Там не так складно.

Щодо найпопулярніших станцій велопрокату, то наразі у вихідні дні лідерами є станції на проспекті Космонавтів та поблизу Вишенського озера, а також площа Європейська.

– Значна активність йде зранку, коли люди добираються на роботу. В цей час береться в середньому десь 10 велосипедів. Другий пік після 15 години і, як не дивно, після 22 години сервіс NextBike знову стає популярним, – додає Олександр Царевський. – Однозначно прокат “зайшов”, хіба що люди неуважно читають умови прокату і це в подальшому може призвести до проблем.

По-перше, на велосипедах Nextbike немає багажників і якщо на задньому колесі катаються люди – це неправильно. Згідно умов угоди, коли людина реєструється в системі, чітко прописані правила та штрафні санкції. По-друге, це просто шкодить майну, тому що пробиті задні колеса переважно через те, що позаду сиділа людина і десь з бардюру плигнув велосипед і все – пробите колесо.

До речі, у перспективі з наступного року збільшити кількість велосипедів та стійок на вже існуючих станціях велопрокату.

Станції муніципального велопрокату у Вінниці:

вул. Ващука (Вишенька)/вул. Келецька
Західний автовокзал
Вінницький національний технічний Університет
вул. Брацлавська/вул. Замостянська
Європейська площа
вул. Келецька/вул. Пирогова
вул. Пирогова/Електромережі
парк Дружби народів /вул. А. Первозванного
вул. Келецька/пр. Космонавтів
вул. Келецька/вул. 600 річчя (ДонНУ імені Василя Стуса)
Центральний Автовокзал
Головний залізничний вокзал
вул. Стрілецька/вул. Київська
вул. Коцюбинського (ТЦ ПетроЦентр)
вул. Коцюбинського/пл. Перемоги

Фото Андрія Завертаного, Ольги Мірошниченко, Сергія Олійника та з соц.мереж

Автор: Дар'я Гоц

Поділитись публікацією
Вгору