Чаруючий хаос і етно-психодел в стінах театру: як “ДахаБраха” виступила у Вінниці. ФОТОРЕПОРТАЖ

“Мабуть, це найкраще, що було у Вінниці за останні кілька років”, – сказала в розмові з друзям молода вінничанка вже виходячи з театру Садовського після концерту “ДахаБраха” увечері 12 листопада. 

Три жінки та один чоловік на сцені академічного театру протягом майже двох годин, здавалося, зуміли викривити не лише час, але й простір довкола. В певні моменти в автора цих рядків складалося враження, що постамент на сцені, де гурт з барабанів, клавішних, акордеону, віолончелі та навіть пилки для дерева видобуває нереальні звуки та ритми – лишився єдиним справжнім острівцем реальності, охоплений ілюзією довкола.

Концерт розпочався майже без затримки, а поки глядачі/слухачі збиралися, на сцені демонстрували кадри з проекту “Поліфонія”, що покликаний зафіксувати автентичну етнічну українську музику та пісню. Відповідний настрій до події вінничани могли отримати ще за півгодини до концерту, коли під стінами театру команда Air ГогольФест влаштувала перформанс з людьми в протигазах та величезним носом, який крокував вулицею Театральною.

Читайте також: У центрі Вінниці влаштували шоу з протигазами, барабаном і носом Гоголя. ФОТО

Зрештою, майже відразу по третьому дзвінку на сцені з’явилася “ДахаБраха”. Після короткого музичного вступу до них приєдналися ще й вінницькі дівчата зі степ-команди Flame Tap, які спільно з “ДахаБраха” виконали композицію “Шо з под дуба”. Саме ця композиція прославила вінницьких степісток і саме її використав у своєму рекламному відео легендарний футболіст Девід Бекхем.

–  Це був Flame Tap! Це ваші, вінницькі! Це ваш скарб!, сказав автор музики та учасник гурту Марко Галаневич, проводжаючи дівчат зі сцени.

Після компліментів на адресу вінничанок, “ДахаБраха” виконала пісню “Дівка Марусечка”: своєрідний мікс обрядових пісень з інтерпретацією вінницького ж “Щедрика”.

Взагалі Поділля згадували під час концерту неодноразово. Галаневич зізнався публіці, що для нього концерт у Вінниці – особливий, адже вся його родина – з Вінницької області. Тож музикант окремо передав привіт усім з Теплицького району, чим ще раз викликав овації та зізнався, що до Вінниці з концертом “ДахаБраха” не приїздила останні три роки. “Це соромно”, – сказав Марко.

А далі, майже без пауз – хіба що на одне зауваження в бік деяких глядачів, котрі розмовляли по телефону, – виконали найвідоміші композиції “ДахаБраха”.

“Карпатський реп” із психоделічною анімацією від Сашка Даниленка, неймовірно енергетичний “Монах”, створений зі старовинної пісні, записаної на Чернігівщині, “Весна”, яка багатьом українцям і людям зі всього світу свого часу відкрила “ДахуБраху” як явище. А також, як висловився сам Галаневич, “екстремально нові пісні”.

Карпатський реп

Монах

Весна

Кілька нових композицій, назви яких ми поки не знаємо, були схожі на окремі, цілісні музично-візуальні перформанси, варті ще одного повноцінного виступу. Вони гралися емоціями сотень присутніх, змушуючи когось просто на балконах вставати і танцювати до самого кінця концерту, дуже поважних і зазвичай суворих працівниць театру – забувати про свій інстаграм і ніби непомітно танцювати з іншими, а декого – просто заворожено дивитися, слухати і спостерігати за змінами власної свідомості, що відбувалися у той конкретний момент.

Увесь вінницький концерт “ДахаБраха” став концентрованим етнічним трансом, хаотичним і гармонійним водночас. Психоделічним музичним коктейлем, що його повільно вилили на сотні глядачів, які вщерть заповнили простір театру в партері, ложах і на балконах.

Завершили концерт однією з найсильніших композицій гурту “Baby” і підсумковим закликом Галаневича:

Make Love

No War
Stop Putin
Free Oleg Sentsov

Вже після цього гурт, який створив “найкраще, що було у Вінниці за останні роки”, ще двічі виходив на біс і двічі піднімав усю залу театру Садовського для тривалих і гучних овацій.

Фото Ольги Мірошниченко, відео виступу Flame Tap – Андрій Воробєй

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією
Вгору