Збудувати Конгрес-хол, відродити Ратушу та врятувати Буг: ТОП-10 ідей Другого форуму інтегрованого розвитку Вінниці

У суботу, 17 червня майже дві сотні “відібраних” вінницьких громадських активістів зібралися на другий Форум інтегрованого розвитку міста у рамках реалізації концепції “Вінниця-2030”.

З ранку і до вечора вони працювали у робочих групах за кількома напрямками: зокрема що стосуються культури, туризму і спорту, транспорту, соціального захисту і медицини, просторового розвитку міста – загалом усього, що впливає на комфорт і розвиток Вінниці.

Шановний модератор-конферансьє Форуму – Олег Левченко – постійно стежив за таймінгом

Після кількох годин виснажливої роботи у досить тісному, як для такої кількості учасників, приміщенні, робочі групи презентували свої напрацювання, і деякі з них – у вигляді конкретних проектів. VежА звернула увагу на 10 найцікавіших з них.

Побудова міського Конгрес-холу

Вже другий Форум інтегрованого розвитку, що проводиться у приміщення “Галереї ХХІ” на вул. Артинова, і котра у свою чергу, не здатна розмістити достатню кількість учасників для подібних заходів, спонукали учасників заходу задуматися над створенням спеціалізованої споруди.

Проект конргес-холу в Азербайджані

Ідеться про побудову в місті чогось на кшталт Конгрес-холу: приміщення, призначеного спеціально для подібних зборів громади міста, на території якого і відбуватимуться Форуми з розвитку, загальноміські конференції, громадські слухання тощо. Адже попри те, що місто має і більші зали, ніж згадана галерея, вони або морально застарілі, або не пристосовані технічно для організації подібних заходів, які вимагають спеціальних умов, зокрема що стосується роботи в окремих робочих групах, загальних обговорень, комфортного застосування комунікаційного та презентаційного обладнання.

 

“Другий день у Вінниці”

Активісти туристичного напрямку звернули увагу на те, що в контексті туризму у Вінниці наразі можна говорити більшою мірою про “екскурсантів”, аніж туристів у класичному розумінні:

  • Потрібно усвідомлювати, що турист – це той, хто приїхав до міста, лишився тут в готелі, переночував, вранці встав і пішов далі насолоджуватися Вінницею і користуватися її послугами. З цим у міста проблеми, позаяк переважна більшість наших гостей – це все ж екскурсанти, які прибувають сюди на фонтан і того ж дня полишають місто, – говорить один з учасників цієї групи, історик Олександр Федоришен.

Щорічна кількість туристів у Вінниці традиційно вираховується даними, що їх надає фонтан “Roshen”: тобто кількість відвідувачів світломузичних шоу фонтану на набережній вважається загальною кількістю туристів, що приїжджають до нашого міста. Минулого року ця цифра склала 500 тисяч чоловік на рік, однак місцеві гіди не вважають її коректною.

На думку Федоришена, потрібно створити умови, аби залучити до Вінниці більшу кількість саме туристів, а не екскурсантів. Для цього, окрім розвитку готельного напрямку, також необхідно в зручній формі подати туристам інформацію, яка би стосувалася саме проведення “другого дня” у Вінниці. Зокрема, учасники групи запропонували ідею створення мобільного додатку-інформера, який би зорієнтував туриста по решті привабливих міст Вінниці, а ще – облаштування певних фотозон, на яких гості міста могли би за допомогою світлин засвідчити своє перебування у нашому місті.

Громадський простір “Ратуша”

Ця ж сама група – “Культура, спорт, туризм” – звернула увагу на давню ідею ревіталізації забутої, але вкрай важливої міської локації: місця, де колись розташовувалася вінницька ратуша.

Кілька століть тому на території між будівлею “Укртелекому” та кінотеатру “Росія” вирував центр міського життя: тут не лише перебувала міська ратуша, але й працював головний міський ринок. Саме тут була найдорожча нерухомість, на цьому місці укладалися найважливіші угоди і приймалися рішення. Сьогодні ця місцина занедбана, попри те, що розташовується у середмісті Вінниці та могла би стати важливою частиною головних туристичних маршрутів.

Центр історії Вінниці вже має певні плани щодо розвитку цієї території, однак поруч з цим мають бути вирішені питання з “Укртелекомом”, який закрив доступ до цієї території з боку вул. Соборної та заблокував прохід між вулицями Петлюри і Соборної.

 

Солідарна відповідальність за стан Південного Бугу

Учасники групи, що займалася екологічним напрямком – зрештою, як і багато учасників Форуму – не могли обійти увагою катастрофічний стан з водопостачанням у Вінниці. Всі розуміють, що переважна більшість реформ і “покращень” у місті зводяться нанівець, якщо терміново не вирішити проблему з водою, від якості якої щонайменше на 80% залежить здоров’я та тривалість життя людей.

Присутній на заході заступник міського голови Владислав Скальський зазначив, що попри поширену в суспільстві думку, створення мережі тих самих артезіанських свердловин не зможе кардинально вирішити проблему: з його слів, окрім значних коштів на створення та утримання таких свердловин, вода з них все одно потребуватиме очищення, адже часто-густо “джерело життя” з-під землі не таке чисте, як багато з нас уявляє.

Відтак у пріоритеті наразі все ж є питання очищення головної міської річки та її приток, а також підтримки в належному стані Бугу й у подальшому, поруч із повним реформуванням технічних мереж міського водопостачання. Проблему ускладнює і той факт, що Водоканал перебуває у власності обласної влади, а не в міському підпорядкуванні. Зрештою, учасники форуму окреслили завдання створити концепцію солідарної відповідальності за Буг між усіма містами та громадами, повз які протікає річка – поки, без конкретного плану чи “дорожньої карти”.

 

Чемпіонат із зорбінгу на воді

Група з туризму та спорту запропонувала найбільш детальний перелік конкретних проектів, які потенційно можуть бути реалізовані для приваблення туристів у місто.

Використовуючи перевагу наявності у Вінниці великої та спокійно річки без швидкої течії, активісти пропонують запровадити регулярний чемпіонат із зорбігну на Південному Бузі.

Вартість впровадження проекту учасники Форуму попередньо оцінили в 130 тисяч гривень.

 

Майданчик зі штучним покриттям для спортивних танців у парку Дружби Народів

Зважаючи на суспільний запит і “стихійні” ініціативи щодо проведення вуличних танцювальних фестивалів, а також все зростаючого попиту на різноманітні групові заняття спортом просто неба, ця ж сама група пропонує облаштувати спеціальний майданчик з відповідним покриттям у парку Дружби народів.

 

Міжнародний футбольний турнір “Чорноморський траст”

Тема футболу неодноразово піднімалася під час Форуму: зокрема, йшлося не лише про ревіталізацію наявного стадіону і перетворення його на сучасну футбольну споруду, а й навіть про створення нового футбольного клубу. Ініціатива про клуб виглядала цікавою зокрема й тим, що йшлося про команду на базі “громадського фінансування”: тобто за рахунок пересічних вінничан-акціонерів.

Як приклад активісти наводили іспанську “Барселону”, щоправда упускаючи той “нюанс”, що левову частку грошей на діяльність каталонці все ж отримують за рахунок катарських авіаліній.

Проте інший спосіб, запропонований групою зі спорту та туризму виглядає більш реалістичним: ідеться про організацію щорічного міжнародного футбольного турніру “Чорноморський траст” за участі спортсменів з України, Грузії, Румунії…

Звісно, для проведення подібних футбольних форумів у Вінниці критично необхідна побудова сучасної футбольної арени з відповідною супутньою інфраструктурою, але це вже трохи інша історія.

 

Муніципальне таксі 

У контексті транспортних перевезень у Вінниці, учасники форуму не змогли обійти тему створення Муніципального таксі. Так, багато активістів продовжують скаржитися на недоліки роботи міських служб таксі, зокрема майже неможливість викликати авто у вранішній час пік.

Попри перманентні зауваження в бік приватних перевізників, вінничани так і не відчули покращення якості послуг, тож усе більше схиляються до варіанту створення однієї, глобальної та муніципальної служби таксі. Один з учасників форуму навіть зазначив, що вже має бізнес-модель для роботи подібної служби та навіть пропонував її місцевим чиновникам кількома роками раніше, однак тоді логічного завершення перемовини з владою так і не отримали.

Адаптивна система керування громадським транспортом (пришвидшення руху гром. транспорту, виділені смуги для руху на ділянках, де це можливо.

Транспортні проблеми міста – особливо у контексті періодичних перекриттів мостів – все більше турбують як пересічних мешканців, так і учасників Форуму. Доповідач від групи транспорту Віктор Перлов зазначив, що наразі Вінниця не має чітко визначеної концепції реформування транспортної інфраструктури, а відтак ті чи інші дорожні реконструкції носять локальний характері часто відбуваються без врахування сучасних тенденцій транспортного містобудування.

Зокрема йдеться про те, що реконструкції як правило полягають лише в розширенні доріг та виключно за рахунок цього “дорожники” намагаються збільшити пропускну спроможність автошляхів для приватного транспорту.

Водночас на думку активістів – це хибний шлях, позаяк подібний підхід неминуче призведе до збільшення кількості приватних авто, і як наслідок – виникнення ще більших заторів попри всілякі розширення доріг.

Натомість учасники форуму запропонували більшу увагу звернути саме на створення адаптивної системи керування громадським транспортом (на заміну існуючої системи АСКДР), а зокрема – виділення окремих смуг для руху громадського транспорту. Лише за рахунок збільшення швидкості руху трамваїв, тролейбусів та автобусів, упорядкування їхніх графіків пересування і ширшого покриття міста мережею такого транспорту, можна скоротити кількість приватних авто на міських автошляхах. А відтак – розвантажити дороги Вінниці від трафіку та зменшити кількість і протяжність заторів.

 

Створення якісного контенту про Вінницю

Остання з нашої десятки – але не остання за важливістю, – ініціатива стосується стимулювання створення якомога більшої кількості якісного контенту про Вінницю для приваблення ще більшої кількості туристів. Звісно, готового “рецепту” учасники форуму в цій царині не змогли запропонувати, позаяк ця справастосується кожного з нас – читачів і авторів, – а передусім – журналістів, фотографів та відеографів Вінниці.

VежА також має що запропонувати з цього приводу – тож стежте за оновленнями на нашому сайті!

Фото автора

                                                       

 

 

Позначки: , , , , , , , , ,

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією