Вінницькі депутати вкотре проігнорували вимоги автовласників: активісти готують масштабний мітинг

18 липня під стінами Вінницької обласної державної адміністрації зібралося кілька десятків активістів на автівках з іноземними номерами.

Акція під гаслом «Кожному українцю – доступне Авто» об’єднала одразу кілька громадських організацій, які вимагали овід депутатів обласної ради розглянути та підтримати звернення до уряду з приводу законопроектів щодо зняття обмежень на імпорт автомобілів в країну. А ще –  зниження ставки акцизного збору та перехід від виключно стандарту «євро-5» до стандартів «євро-3» та «євро-4».

 

Станом на сьогодні в Україні діє наступна норма: автівка, що ввозиться в країну, має бути із датою випуску не раніше 1 січня 2010-го року, з екологічною нормою відпрацьованих газів «євро-5». Окрім того щодо ввезення автівок з Європи досі діє принцип «одна людина – одне авто», а також заборона продавати машину протягом року.

Представники «АвтоЄвросила-Вінниця» та «Дорожнiй контроль. Європa» вимагали від депутатів розгляду поданого раніше звернення. Як зазначив Олександр Мaрцeнкiвський, очільник першої громадської організації, йдеться про підтримку законопроектів №5561 та №5562.

  • Станом на сьогодні в Україні є розмитнення «Євро-5» – це високі стандарти екологічності та безпеки. Втім по всій Європі не має таких жорстких обмежень на імпорт вживаних автомобілів: людина може купити машину з «євро-3», приїхати в Польщу та її розмитнити. В нас немає такого – в нас тільки «євро-5» і все.

 

Як зазначив Олександр, сьогодні його організація прийшла до стін обласної адміністрації також і на підтримку іншої громадської організації – «Завтра».

  • Вони вимагають, щоб в Україні було доступне розмитнення авто з іноземною реєстрацією за стандартом Євро-4, згідно якого авто будуть дешевші й доступніші, – говорить Олександр Мaрцeнкiвський. – Вони розіслали по всім обласним радам країни прохання про підтримку цих законопроектів. Наша організація теж за це бореться.

Як зауважив активіст, якщо законопроекти підтримають всі області, то вони будуть направлені до Президента України.

  • Це питання мали розглянути ще 30 червня. Депутат від «Блоку Петра Порошенка» попросив нас перенести нашу акцію на 18-те липня, бо тоді було дуже багато справ до розгляду. Якщо і цього разу нічого не вдасться, то ми зберемось із вже набагато більшою кількістю мітингарів.

Інший активіст зауважив, що акція мирна, але ситуація навколо даного питання напружена.

  • Ми хочемо, щоб ми були почуті. Ось всі ці письмові звернення – добре, але ми розуміємо, що якби ми не приходили сюди, то ті папірці могли взагалі й до рук не взяти.

Артем Михайлов, голова ГО «Дорожнiй контроль. Європa», поскаржився на «затягування процесу».

  • До Вінницької облради ми вже двічі звертались про підтримку нашого звернення щодо зменшення акцизів та ставок на розмитнення. Втім вони ігнорують нас: не виносять на голосування, бо більшість у раді – фракції БПП і вони, наскільки мені відомо, гальмують цей процес. Сьогодні нам потрібно, аби депутати зачитали наше звернення і проголосували за нього.

Законопроекти, як розповів Артем Михайлов, вже підтримали депутати у шести областях: Львівській, Рівненській, Волинській, Чернівецькій, Черкаській та Полтавській.

  • Розумієте, це принесе кошти в бюджет. Ми не хочемо їздити як сироти, бо навіть іноземці фактично мають більше прав, аніж ми. Якщо й сьогодні депутати не розглянуть – будемо розбиратися, на чому вони їздять, чому вони не за простий народ, який хоче їздити на нормальних машинах за адекватну ціну.

Звернення активістів перед депутатами зачитали вже по обіді. Депутати заслухали всі питання категорії «Різне». Втім, голосування не відбулось – сесію оголосили закритою, попри вигуки активістів «Працюйте!».

  • Має відбутися засідання комісії з питань бюджету – ми підемо на дане зібрання та після того, як буде висновок комісії – підготуємо своє звернення проектом рішення. Проте, якщо питання знову «гальмуватимуть» – буде масштабний мітинг, – зауважив Артем Михайлов.

    

Позначки: , , , , , , , , , , , ,

Автор: Юлія Плахтій

Журналіст

Поділитись публікацією