Вінниччина лідирує в Україні за рівнем довіри бізнесу до влади – опитування

11 липня у Вінниці місцевим бізнесменам презентували Стратегію розвитку малого та середнього підприємництва області. Її розробляли представники керівництва Вінниччини, громадськості та експерти програми міжнародної USAID ЛЕВ. Разом вони напрацюють План реалізації Стратегії, що допоможе покращити економічний потенціал регіону. 

Форум щодо регіональної стратегії розвитку підприємництва відбувся у готелі «Франція» куди були запрошені не лише експерти, що працювали над Стратегією, а й самі представники місцевого бізнесу. Під час зустрічі Координатор Програми USAID ЛЕВ Оксана Кузяків представила дослідження та результати національного опитування малих та середніх підприємств за минулий рік.

Як зазначали підприємці Вінницької області, лідируючою трійкою перешкод для зростання їх бізнесу у 2016 році був низький попит на продукцію, нестабільна політична ситуація та високі ставки податків. Разом з тим, бізнесмени сподіваються на певні реформи, які б полегшили їх роботу. Серед заходів державної політики, що сприяли б розвитку підприємництва, вінничани обрали найважливішими зменшення кількості документів, необхідних для ведення бізнесу, створення рівних умов для всіх суб’єктів бізнесу при веденні господарської діяльності та створення єдиного інформаційного ресурсу з важливою інформацією. Саме ці питання має допомогти вирішити Стратегія розвитку підприємництва.

  • Хочу звернути особливу увагу на співпрацю влади та бізнесу, тому що без взаємної довіри дуже важко реалізовувати ці заходи, які у нас в планах. Загалом рівень довіри по Україні досить низький: лише 14% підприємців вважають, що держава допомагає, 28% по Україні вважають державу взагалі ворогом підприємництва, а всі інші – перешкодою. Але, якщо дивитися по регіонам, то Вінницька область посідає перше місце за довірою бізнесу до влади, а 43% вінницьких підприємців вважають, що для того, аби досягнути успіху у бізнесі, треба мати “неформальні” стосунки з представниками органів влади. Цьогоріч цей рейтинг очолює податкова та місцеві органи влади, – розповідає Оксана Кузяків.

Основною метою Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва є створення умов для сталого розвитку підприємництва у Вінницькій області, що повинно привести до збільшення кількості зайнятих у цьому секторі до 2020 року не менше ніж на 10% та до збільшення реального обсягу  реалізованої продукції на 20%, а відтак це призведе до зростання реального валового продукту на душу населення.

Стратегія розвитку малого та середнього підприємництва Вінницької області до 2020 року є документом регіональної політики розвитку бізнесу, розробленим у відповідності до принципів Акта з питань малого бізнесу для Європи. Сприяння в підготовці цього документу надала Програма Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Лідерство в економічному врядуванні» на запит Вінницької ОДА. Ця програма має на меті покращити діловий клімат шляхом втілення вагомих та сталих реформ у секторі малого та середнього підприємництва на різних рівнях.

Як розповів старший радник з економічних питань Програми USAID ЛЕВ Ігор Бураковський, Стратегія фіксує певні напрямки діяльності та принципи щодо того, як мають прийматися рішення в галузі малого та середнього бізнесу. Мова йде про співпрацю бізнесу та влади, оцінку тих чи інших регуляторних актів тощо.

  • Ідея стратегічного документу, який пов’язаний з розвитком малого та середнього підприємнитцва дуже проста – це документ, який виконує кілька функцій: по-перше, визначаються завдання, які потрібно вирішити для розвитку такого підприємництва на регіональному рівні. Це дуже важливо, адже сьогодні певні владні рішення та кошти передаються безпосередньо на місцевий рівень. Другий момент у тому, що на сьогодні у Вінницькій області малий та середній бізнес займає провідне місце, тому очевидно, що це той сектор, від якого залежить добробут регіону і це дозволяє вирішити ряд інших питань: зайнятість населення, заробітні плати, податки тощо, – розповідає Ігор Бураковський.

Експерт також зазначив, що такий документ є  дуже важливим при залученні кошти іноземних інвесторів у регіон, тому що фактично всі програми одразу задають питання про наявність плану та Стратегії.

  • І якщо ми приймаємо Стратегію та розробляємо відповідний дуже конкретний і реалістичний план дій, то це є основою для діалогу між бізнесом та владою. Чи не найважливішим є те, що в процесі розробки та обговорення дотримання Стратегії у майбутньому, підприємці та влада спілкуються між собою і давайте будемо чесними – таке спілкування у багатьох випадках лише формальність. А завдяки Стратегії бізнес зможе зрозуміти чого вимагати від влади. Посадовці, звичайно, не можуть працювати окремо з кожним підприємцем, але влада повинна створювати умови розвитку бізнесу і наша Стратегія має визначити сферу відповідальності влади та що саме мають робити підприємці, – продовжує Ігор Бураковський.

 

Сама ж Стратегія складається з п’яти ключових цілей:

  1. Покращення бізнес-середовища регіону
  2. Полегшення доступу МСП до ресурсів (фінансових, кадрових, природних, енергетичних та інших, які необхідні для забезпечення діяльності підприємства)
  3. Підвищення конкурентноспроможності та внутрішній розвиток МСП: впровадження інновацій та посилення управлінської спроможності підприємців.
  4. Налагодження співпраці та підвищення підприємницької культури: покращення іміджу підприємництва та заохочення населення до започаткування та ведення власної справи.
  5. Сприяння виходу на нові ринки: в першу чергу, підприємства мають брати участь у державних закупівлях, адже це є дієвим інструментом розширення ринку збуту їхньої продукції. Крім того важливо знаходити шляхи експорту продукції не лише в інші області, а й за межі країни.

Кожна ціль передбачає виконання ряду заходів, які допоможуть у реалізації Стратегії. Крім того, у ній заначено навіть необхідне інфраструктурне забезпечення: від створення веб-сайту до розбудови мережі  місцевих центрів підтримки підприємництва (у тому числі на базі ЦНАПів).

Період реалізації Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва Вінницької області становить чотири роки – до 2020 року. Головним інструментом впровадження Стратегії в життя є напрацювання Плану дій спільно експертами програми та місцевими підприємцями, що має містити обсяги фінансування, перелік відповідальних за реалізацію окремих заходів, терміни їх виконання та очікуваний результат. Одразу після представлення ключових аспектів Стратегії на форумі, учасники поділилися на декілька груп аби детальніше обговорити на напрацювати План дій. Далі документи передадуть до керівництва Вінницької області і обов’язковими до виконання Стратегія та План дій стануть лише після їх офіційного прийняття на сесії Вінницької обласної ради.

 

Позначки: , , , , , , , , , , , ,

Автор: Дар'я Гоц

Поділитись публікацією