«Скоро тут люди лазитимуть, як мавпи»: розпочався ремонт Київського мосту. ФОТО

Сьогодні, 11 березня, зранку розпочалися ремонтні роботи на Київському мосту у Вінниці. Споруда, збудована у 60-х роках минулого століття, вперше за усю свою історію буде капітально реконструйована за 67 мільйонів гривень.

Вже зараз увесь транспорт, крім громадського та спецмашин, пускають в об’їзд: перед виїздом на міст стоять пости поліції, які пояснюють водіям, як краще об’їхати заблоковану ділянку.

Наразі ремонтні бригади розпочали знімати бордюрні камені, встановлені між дорожнім полотном та пішохідною зоною, а також переносять тролейбусні лінії.

     

Як пояснив журналістам Vежі заступник міського голови Микола Форманюк, зупинити рух по мосту вирішили саме у суботу, аби не провокувати критичні автомобільні затори по місту.

  • “Ми сподіваємося, що протягом вихідних водії більш-менш звикнуть до ситуації і зрозуміють, як краще об’їхати міст іншими шляхами. Ми пригадуємо, як все було, коли розпочалася реконструкція площі Гагаріна: це ще більш жвава ділянка руху, однак тоді великих заторів вдалося уникнути. Ми перепрошуємо за незручності у вінничан, однак це необхідна робота: без цього ніяк не обійтися”, – пояснює чиновник.

У суботу перекриють Київський міст. Як їхати?

Від ранку вінницькі ЗМІ та містяни в соцмережах скаржилися на восьмибальні затори в місті, зумовленні зупинкою руху через Київській міст. Найскладніше було на вулицях Соборній, Коріатовичів та на Центральному мосту в напрямку автовокзалу: саме цією частиною міста місцеві водії намагалися оминути проблемну ділянку.

Водночас, вулиці Пирогова, Магістратська, Келецька, Театральна ближче до обіду були порівняно розвантажені. Зараз GPS-навігатори оцінюють трафік у центрі міста як ускладнений.

За словами Форманюка, необхідність перекриття руху зумовлена важливістю зменшити навантаженість на конструкції під час ремонтних робіт, а також аби не заважати працівникам під час реконструкції. Загалом міст планують просто відновити та усунути всі дефекти конструкції, а ще – значно розширити пішохідні доріжки обабіч моста.

  • “Ми все ж сподіваємося відкрити тут автомобільний до зими. Що ж стосується руху для пішоходів, то в цьому випадку багато що буде залежати від погодних умов”, – каже чиновник.

Детальніше про те, які саме роботи планують здійснювати та в чому складність реконструкції, розповів головний інженер підрядної організації Валерій Коротич.

  • “Ви уявіть собі – міст, споруджений у 60-х рокав увесь цей час стояв без жодного ремонту. Ясна річ, що він утримувався не дуже належним чином. Зараз маємо те, що маємо: десь арматура стирчить, десь бетон майже повністю зійшов. Погляньте на самі опори: вони покосилися, їх усіх потрібно вирівняти і поставити на місце. І це стосується майже всіх опорних точок об’єкту”, – розповідає пан Валерій.

       

Інженер пояснює: зазвичай на проведення подібних робіт витрачається в середньому два роки, однак в цьому випадку ремонтники обіцяють впоратися значно раніше.

  • “Ми розуміємо необхідність зробити це все до зими, аби вінничани змогли з грудня вже спокійно перетинати по мосту річку. Але є багато складнощів”

Найбільшою перепоною зараз є газова труба середнього тиску, яка проходить під дорожнім полотном моста і над якою нависають пошкоджені балки. Валерій Коротич пояснює: щойно робітники почнуть знімати балки, будь-яка з них може зламатися і впасти на трубу.

 

  • І що тоді буде? Маленький “ба-бах”, чи як? – риторично питається у нас інженер. Каже: хлопці не дуже хочуть працювати поруч з цією трубою: “Жити людина хоче, розумієте?

Для того, аби почати знімати аварійні балки, газовики спочатку мають перенести трубу в інше місце, аби звільнити область проведення ремонтних робіт.

Вже у вівторок-середу сюди мають привезти фрезу і почати знімати асфальтобетонне покриття. Тоді повністю перекриють половину мосту, а по іншій буде організовано рух для громадського транспорту.

Кожну арку мосту фактично, будуть робити заново: піскоструєм знімуть всю іржу, відіб’ють рештки пошкодженого бетону на опорах, подивляться, в якому там стані арматура, і чи потрібно додавати нову.

   

  • “Фактично міст буде один-в-один як зараз, але повністю оновлений”, – запевняє інженер. Що ж стосується підводних опор споруди, то зі слів підрядника, там проблем немає: “Нещодавно проводили обстеження – там все окей”, – каже чоловік.

На запитання, чи будуть встановлені додаткові зміцнюючі конструкції, бетонні подушки абощо, Валерій Коротич відповідає загадково: “Незабаром самі все побачите. Тут скоро люди будуть лазити, як мавпи. Приходьте згодом, подивитеся”.

Фото Андрія Завертаного

Позначки: , , , , , , , , , , , , ,

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією