Що привезти з Вінниці: від скетч-листівок до пазлової Вежі та супер-сала. ФОТО

З проблемою підбору сувенірів, які можна привезти з подорожі до Вінниці стикаються не лише туристи, а й самі вінничани. Хочеться, щоб це було ну щось таке, таке… ну, самі розумієте – і цікаво, і незвично, і НЕмагнітики.

Враховуючи те, що Вінниця набирає темпів у розвитку туризму, сувенірна продукція, як складова туристичного бізнесу, – також. За інформацією «Турцентр Подільський», її оновлення відбувається щомісяця. Однак, як би там не було, лідируючі позиції посідаюють… МАГНІТИКИ. Це підтвердили у місцях продажу сувенірів, які ми обійшли. Вони (магнітики) були усюди, і, мабуть, є найпоширенішим видом сувенірної продукції завдяки своїй компактності та ціновій доступності. Можна лише додати, що магнітики ці бувають на будь-який смак і вибагливість.

Однак, у нашій підбірці брендованих сувенірів перше місце посідають листівки. Саме вони можуть стати альтернативою магнітикам. Листівки також набули популярності після деякої втоми від електронних листувань. Зокрема і серед друзів автора є люди, котрі колекціонують цікаві поштівки. Ми знайшли, наприклад, брендовані сувенірні листівки у книгарні «Є». Тут є кілька «заводських» серій, а також авторських.

  • Це проект Nathanaltman художників-братів Костенків – 14 листівок, які зображують відомих  постатей Вінниці, а також локації у несподіваній колажованій фірмовій стилістиці, – розповів арт-менеджер книгарні «Є» Олександр Вешелені.

Колажні Nathanaltman-листівки коштують 19,08 гривень
  • Є також листівки від авторів проекту Breakfast and Sketch, який реалізувався разом з «Подільською громадою». Це місцеві скетчери, які малювали відомі локації Вінниці.

Скетч-листівки виготовлені з переробленого, екологічно чистого паперу. А кошти від їх продажу передають на благодійність. Ціна однієї такої листівки – 21 гривня.

За словами представниці благодійного фонду «Подільська громада» Лесі Найчук, усі виручені кошти з продажу листівок віддадуть на розмальовування приймального відділення лікарні «Центр матері та дитини». Протягом року акції зібрано понад 6 тисяч гривень, за які закуплять фарбу, щіточки, лак, а розмальовуватимуть стіни лікарні художники-скетчери – автори листівок.

  • Цих коштів навіть більше ніж потрібно на приймальне відділення, тому думаю, що найближчим часом ми і до інших дитячих лікарень дійдемо, – уточнює Леся Найчук.

  • Є ще листівки більш масового тиражу, – каже Олександр Вешелені. – Це серія Олексія Пильова від Dobralystivka. Він також колажує на кожне місто, в тому числі на Вінницю, – складає відомі локації в один малюнок. Від Galushki є серія по містах України, що оформлена у відомій народній стилістиці, де вказуються певні цікаві статистичні дані на фоні якоїсь видатної будівлі – своєрідна інфографіка.

Dobralystivka коштує 12,60 гривень, а Galushki – 3,50 гривень

На другому імпровізованому сувенірному п’єдесталі – кавові горнятка. Вони бувають різні, однак найбілш трендові останніх туристичних сезонів – від майстринь «Етнорукотворів». Особливо привабливо виглядає кольоровий надпис «Вінниця». Ціна такого керамічного сувеніра від 55 до 100 гривень. Вони бувають різних розмірів та кольорів. Горнятка можна знайти у різних кав’ярнях-крамницях міста. Ось такі ми розглядали в «Каві на сходах»:

  • У нас купували два горнятка в подарунок для посла США, – каже бариста Владислав Колесніков. – Здається, це було за 100 гривень з вінницькою вежею і ще одне трошки менше.

Цікаво, що такі філіжанки купують вінничани і для себе до дому.

У кав’ярні також є брендовані листівки за 30 гривень, декупажовані ретро-картини за 200 гривень та пакет за 75 гривень.



До речі у туристів є попит на брендовані пакети. За словами директора «Подільський туристично-інформаційний центр» Володимира Ходацького, останню пробну партію паперових за 35 гривень розібрали дуже швидко.

Від філіжанок ми перейшли до тарілочок – це підставки для чашок. У музеї-кав’ярні «Пан Заваркін та син» вподобали ось такі за 300 гривень в дерв’яній коробочці. У ретро-стилі шість картинок-підставок старої вулиці Соборної.

  • Однак найчастіше купують магніти. Сьогодні вже п’ять придбали, – розповіла працівниця музею-кав’ярні Інна.

Серед сувенірів, які можна з’їсти, обрали саморобне печиво, яке продають у Fatto a mano за 30 гривень. Вони бувають різних форм та стилістики. Можна замовити за власним фантазійним ескізом, але від цього зросте і ціна виробу.

  • Туди входять сім спецій, зокрема: кардамон, перець, імбир, натуральні продукти, свіже вершкове масло, – каже продавчиня Юлія Черніцька. – Термін зберігання – 10 місяців, але у нас продукція оновлюється кожні 10 днів.

Ще ми з’ясували, що туристи шукають незвичні сувеніри, які розбирають зі швидкістю світла. Так, у Fatto a mano ми не застали краватку-метелика з вінницьким гербом, а в музеї марки – вінницьку марку. Правда, нову партію сувенірних марок, за словами директорки музею Катерини Антонюк, очікують через місяць.

Найдорожчим із нашої підбірки брендованих сувенірів стала вежа-пазл. Як розповідає директор «Подільський туристично-інформаційний центр» Володимир Ходацький, це сімейна забавка як для дорослих, так і дітей, якою цікавляться навіть з-за кордону. Ця 48-сантиметрова стилізована модель водонапірної вежі складається з 132 деталей, які міцно скріплюються між собою навіть без клею. Її вартість – 450 гривень.

  • Ейфелева вежа коштує утричі дешевше, ніж наша на яку йде більше матеріалів, – каже Володимир Ходацький.

А ще у планах на майбутнє розвитку туристичного напрямку Вінниці – формування «парасолькової» брендової продукції.

  • Поки це в розробці, – каже Володимир Ходацький. – Ми плануємо зробити парасольку від сонця з брендом Вінниці. У нас є декілька проектів. Однозначно це буде пізнаваний бренд в архітектурних формах.

– Мабуть, це буде вежа?

  • Поки це секрет. А Вежа пізнавана? – інтригуюче посміхаючись каже Володимир Ходацький.

P.S.
Наші читачі могли помітити, що в цій підбірці відсутні “кулінарні” сувеніри – попри те, що йдеться про аграрний край, де виробляється найбільше в Україні того ж м’яса, молока або олії. Ми свідомо не стали надавати перевагу якомусь одному продукту розуміючи, що йдеться про справу смаку. Однак один продукт своєю увагою ми оминути не змогли – це сало.

Не секрет, що українське сало вважається найкращим у світі, а вінницьке сало – найкращим в Україні. Тож логічно припустити, що найсмачніше сало на планеті Земля – саме з Поділля. Окрім того, у нас воно – одне з найдешевших: на тому ж “козирному” ринку “Урожай” кілограм відмінного салка можна взяти всього за 60-65 гривень.

 

Якщо сало засолити-законсервувати-заморозити – воно може зберігатися неймовірно довго і нагадувати про Вінницю під борщ чи щось міцніше – мало не вічність. Тому саме сало йде у нашому матеріалі поза конкурсом як сувенір, поруч з яким жоден інший просто не витримає конкуренції.

Фото Ольги Мірошниченко та Андрія Завертаного

Позначки: , , , , , , , , , , ,

Автор: Валерія Жовтун

Поділитись публікацією