Пам’ятник Бандері, трамвай на Тяжилів та міст на Кемпу: найцікавіші петиції 2016-го

Рік, що минає, відзначився не лише цікавими подіями, але й оригінальними пропозиціями вінничан до міської влади. Ідеї щодо розвитку міста мешканці Вінниці висловлювали в електронних петиціях, порядок подання яких було затверджено у січні 2016 року.

Відомо, що у Вінниці петиції  протягом 14 днів мають отримати підписи 350-ти городян – за такої умови пропозицію міська рада розгляне, як колективне звернення. В будь-якому випадку, навіть якщо петиція не отримає достатньої підтримки, та пропозиція у ній буде цікавою, її братимуть до уваги, плануючи у місті відповідні проекти. Зрештою, петиція має отримати офіційну відповідь.

VежА пригадала 10 найцікавіших петицій, які сподобалися або своєю креативністю, або ж дійсно були досить слушними.

1. Назвати одну з вулиці Вінниці на честь Андрія Кузьменка – лідера гурту «Скрябін»

Така петиція була зареєстрована 16 січня 2016 року – майже за рік після трагічної загибелі музиканта. «Від самого початку Майдану, подій на сході України, Андрій допомагав нашій армії, тим хлопцям, які нас захищають і до останніх своїх днів не шкодував ні свого часу, ні грошей на підтримку наших бійців. Він завжди переймався бідою свого народу. Я вважаю, що пам’ять про таку людину повинна пройти крiзь роки»,  – так аргументувала свою позицію автор петиції Вероніка Денесюк. Петиція набрала 288 голосів.

У відповіді міської ради було зазначено, що пропозиція буде розглянута під час одного із засідань міськвиконкому. Проте, під час так званого процесу декомунізації жодна із вулиць міста не була названа на честь музиканта.

2. Будівництво пам’ятника Степану Бандері

Таку пропозицію її автор – Роман Райковський – мотивував тим, що підтримати її треба хоча б «ворогам на зло». «Гасло «Слава Україні», автором якого є Бандера, стало гаслом всієї країни. Бандера боровся за самостійну і незалежну Україну і на мою думку, заслуговує на пам’ятник у нашому місті», – написав вінничанин. Проте, підтримки його ідея не знайшла – під петицією назбиралося всього 62 підписи.

Тим не менш, відповідь від мерії таки надійшла. У ній зазначено, що рішення про необхідність встановлення пам’ятника на честь тієї чи іншої особи ухвалює громада міста. При цьому має бути фінансово-економічне обґрунтування встановлення пам’ятника.

3. Добудувати міст до острову Кемпа

Така петиція  була подана ще наприкінці 2015 року, проте розглядати її взялися на початку 2016-го. Тарас Коломієць – автор ідеї – мотивував необхідність побудови мосту тим, що бажав би ходити на острів, аби відпочивати там та гуляти, як це відбувалося раніше.

Чи Фестивальний острів Кемпа? Вінниця шукає сенс для міського скарбу на Бузі

Отримавши 289 голосів, петиція отримала таку відповідь:  «Наразі відповідно до Програми розроблення містобудівної, землевпорядної, пам’яткоохоронної документації загальноміського перспективного значення розробляється Концепція річки Південний Буг якою передбачена інтеграція річкового простору в загальноміське середовище міста Вінниці. На основі концепції буде реалізовано одне з наявних архітектурно-дизайнерських напрацювань (архітип мосту). Але враховуючи доволі значну вартість, роботи планується виконати за рахунок позабюджетного фінансування».

4. Підземний перехід на перехресті вулиць Коцюбинського та Привокзальна

Побудувати на перехресті вулиць Коцюбинського-Привозкальна (біля залізничного вокзалу) перехід на кшталт того, що біля ринку «Урожай», запропонував вінничанин Олександр Палій. Мотивував необхідність такого будівництва тим, що через хаотичний рух транспорту і пасажирів на цій розв’язці часто трапляються затори.  Петицію підтримало 252 жителі міста.

У відповіді мерії на петиції зазначено наступне: «Передбачено будівництво транспортної розв’язки з влаштуванням переїзду в районі бувшого хімзаводу, таким чином з’єднавши вулиці Академіка Янгеля (Фрунзе) та Ватутіна, цим самим розподілити транспортні потоки з вулиць Привокзальна та Батозька (Кірова). Можливість будівництва підземного переходу, на перехресті вулиць Коцюбинського та Привокзальна, може бути розглянута за результатом надходження коштів до місцевого бюджету, та за умови наявності співфінансування від інвесторів. Однак, у зв’язку з обмеженням фінансування, спрогнозувати час і строки будівництва підземного переходу з переїздом неможливо».

5.Побудова «розумних» зупинок громадського транспорту 

Побудувати «розумні» зупинки громадського транспорту, які матимуть сучасний дизайн, будуть обладнані розетками для підзарядки мобільного телефону та безкоштовним Wi-Fi – таку пропозицію надіслав вінничанин Ігор Гораш. Попри креативність, петиція не набрала необхідних 350 голосів – проголосувало за це 273 людини.

Пластик замість паперу, валідатори замість кондукторів: Вінниця готується до електронних квитків

Але у відповіді мерії зазначено, що наразі займаються розробкою системи електронного квитка: «Департаментом інформаційних технологій опрацьовується питання впровадження системи автоматичного визначення місцезнаходження транспортного засобу (GPS-навігації, моніторингу та диспетчеризації транспорту) для визначення місцезнаходження транспорту в режимі on-line з відображенням, як через інтернет-ресурси, так і через мережі табло на зупинках. Впровадження даної системи планується в рамках реалізації проекту автоматизованої системи збору оплати за проїзд в громадському транспорті в м. Вінниця протягом 2015-2018 років».

6. Створити муніципальний притулок для тварин 

Через те, що у Вінниці на вулицях міста, особливо взимку, більшає безпритульних собак, які гинуть від голоду та агресивно поводяться, вінничанка Аліса Романчук запропонувала мерії створити муніципальний притулок. За словами авторки петиції, це би продемонструвало «європейськість» Вінниці. Та з її думкою погодилося тільки 125 жителів міста.

У Вінниці будують притулок для тварин європейського зразка

Тим не менш,у відповіді на пропозицію зазначено, що такий притуло вже розпочали будувати: «Буде створено сучасний муніципальний притулок для тварин, європейського типу на 130 вольєрів. Для цих цілей вже виділена земельна ділянка в межах міста, розроблена проектно-кошторисна документація».

7. Розфарбувати будинки в центрі міста в яскраві кольори

Вінничанин Сергій Ящук запропонував розфарбувати будинки в яскраві кольори, що в центрі міста. А мотив його дуже простий: «Це підніматиме настрій усім жителям та гостям міста». Пропозиція назбирала всього 61 голос «за».

Відповідь на таку оригінальну і дещо пустотливу ідею надійшла наступного змісту: «Було розроблено графічні пропозиції щодо комплексного колористичного вирішення фасадів по вул. Соборній. Департаментом архітектури, містобудування та кадастру підготовлено проект, а виконавчим комітетом міської ради прийнято рішення «Про затвердження Концепції комплексного колористичного вирішення фасадів по вул. Соборній». В перспективі комплексна колористична концепція має охопити всі вулиці центральної частини міста». Під час реконструкції та ремонту будівель використовуватимутья переважно пастельні кольори.

8. Засадити місто кленовими деревами замість липових

Руслан Левчук – автор ідеї – обґрунтував її тим, що з віком та під час обрізки дерев липи втрачають естетичну привабливість. Крім того, під час спеки листя липи виділяє липку рідину, до якої прикріплюється пил та бруд. У клена ж таких проблем немає. Петицію підписали 140 людей з 350 необхідних.

Проте, у мерії відповіли, що липа є більш стійким деревом до погодних змін, аніж клен: «При підборі дерев для вуличної посадки необхідно керуватися певними властивостями порід, а саме: газостійкістю, газопоглинанням, фітонцидністю, шумопоглинанням тощо. Необхідно підбирати стійкі до загазованості, задимленості та пилу дерева. При посадці дерев на території нашого міста віддається перевага липі серцелистій (Tilia Cordata) та липі крупнолистій (Tilia platyphyllos). Бал середньої відносної стійкості до газопилових викидів (за Вергелесом, 2000р.) для липи становить – 100 балів, клена лише 20 балів (при max 180)».

9. Зробити пішохідною всю вулицю Грушевського 

Повністю перекрити рух автомобілів по вулиці Грушевського – під Центрального міського парку до перехрестя з вулицею Артинова запропонував Олександр Сенкевич: «Ті 230 метрів вулиці Грушевського давно не задовольняють потреби городян та гостей міста які прогулюються з парку в сквер та навпаки, через вузькі тротуари та запарковані по всій вулиці авто. Тому потрібно буде збудувати підземний або наземний пішохідний перехід через вулицю Театральну».

Пропозиція не набрала навіть півсотні підписів. У відповіді мерії на цю петицію йдеться про те, що наразі технічна можливість будівництва підземного переходу через вулицю Театральну по вулиці Грушевського – відсутня. «Можливість реалізації вищевказаних заходів, може бути розглянута за результатом надходження коштів до місцевого бюджету. Однак, у зв’язку з обмеженням фінансування, спрогнозувати час і строки, неможливо», – сказано у відповіді.

10. Трамвай до Тяжилова

«Потрібно побудувати та запустити трамвайний маршут до мікрорайону Тяжилів» – так написав у петиції вінничанин Роман Яблонський.

Попри те, що пропозиція отримала всього 46 голосів підтримки, міська рада не залишила без відповіді таку креативну та дещо кумедну ідею: «В даний час транспортне сполучення до мікрорайону Тяжилів забезпечується тролейбусними маршрутами №1, №4 №7, а також автобусними маршрутами в режимі маршрутного таксі №3Б, №17А, №17Б №20А. На сьогоднішній день для будівництва трамвайної колії до мікрорайону Тяжилів немає необхідності».

Головне фото – cdn.ipetitions.com

Позначки: , , , , , , , , , , , ,

Автор: Віталія Мазур

Журналіст

Поділитись публікацією