Наступного року на дороги Вінниччини хочуть витратити 2 мільярди

У 2016-му році у Вінницькій області проведено поточних та середніх ремонтува доріг на суму майже 370 мільйонів гривень. “Подібних коштів наші дороги не бачили вже багато років”, – повідомив сьогодні на прес-конференції начальник служби автомобільних доріг у Вінницькій області Ігор Корольчук.

За словами Корольчука, на початку грудня обласна служба автодоріг підготувала портфель проектів на фінансування з держбюджету на суму близько 2 мільярдів гивень. “Звісно, не факт що нам дадуть ці кошти в повному обсязі, однак ми готові освоїти цю суму і провести на неї відповідні ремонти”, – запевняє начальник служби.

Корольчук нагадав, що дорожня мережа на Вінниччині – майже найбільша в Україні та поступається розмірами лише Харківщині. Проте проблем тут – так само багато, як і в решті України.

“Ми маємо розуміти, що усі попередні роки дорожня галузь у нас просто “убивалася”, ми не маємо достатньої кількості елементарної техніки. Я один приклад наведу: у нас на балансі є автомобіль, який на 100 кілометрів витрачає 44 літри пального, а сам здатен везти хіба 2 тонни піщано-соляної суміші. Це ж і сміх, і сльози”, – каже Корольчук. Інша проблема  яка, на переконання чиновника, згубно впливала на галузь – це надто низькі зарплати працівників. “Наші механізатори отримують 3-4 тисячі гривень,  у той час як у Європі такі фахівці мають зарплату близько тисячі євро. І це ще добре, якщо ці кошти людям платилися”. Корольчук додає, що через це Служба відчуває відтік кадрів: кваліфіковані фахівці йдуть у числені фермерські господарства, адже там вища зарплата.

За словами чиновника, зараз цю проблему вдається вирішити: “У нас більше немає такого поняття як затримка зарплати, натомість працівники почали отримувати аванс. Знаєте, це дуже впливає на настрій людей, на їхнє бажання працювати. Так, недостатньо справної техніки, буває погана і ще – дуже погана погода, але люди виходять і працюють. Тобто ми зараз “витягуємо” передусім за рахунок людського фактору, бо працівники просто побачили, що до них нарешті почали по-людськи ставитися”, – говорить Корольчук. І додає, що вже наступного року зарплату дорожникам мають підняти до рівня 5400 гривень – це дозволить зберегти кадровий потенціал і залучити нових фахівців.

Чиновник повідомив, що протягом 2016-го у Вінницькій області провели ямковий ремонт на 23% відсотках від загальної мережі доріг області (що майже вдвічі більше, ніж у 2015-му). Наступного року дорожня служба продовжить проводити поточні та середні ремонти, зосередиться на мостах, продовжиться ремонт “багатостраждальної” траси м-21 від “Житомир – Могилів Подільській” та на дорозі, що веде до Черкаської області.   Корольчук жаліється, що дороги “убивають” багатотонажні фури, і дорожня інспекція не може зупинити процес неконтрольованого руху вантажівок шляхами, котрі до цього не пристосовані. “У нас на всю область лише один персувний комплекс вагового контролю, це не діло. Ці водії: вони ж передають один одному, де стоїть комплекс і об’їжджають цю ділянку ще меншими дорогами, взагалі зрізаючи там асфальт”, – каже начальник служби. Однак вже наступного року на Вінниччину обіцяють надати ще 6 таких комплексів, що в значній мірі має вирішити проблему.

Ще одним пріорітетом на наступний рік Корольчук визначає для своєї служби безпеку руху: облаштування освітлення, розмітки та дорожніх знаків. Але знову зазначає – люди крадуть. “Ви знаєте, я підрахував: середня тривалість життя будь-якого дорожнього знаку, встановленого на оцинкованій трубі на Вінничині коливається в межах одного-двох днів. Саме тому ми змушені ставити ці знаки на якісь деревяні опори”.

Вже наприкінці брифінгу один з журналістів ледь не благає чиновника:

  • Ігоре Євгеновиче, зробіть, нарешті, окружну!
  • Зробимо обов’язково!
  • І що, можна буде їздити і навіть каву пити дорогою, не проллється?
  • Аякже. Кава точно не проллється, – запевнив Корольчук

Позначки: , , , , , ,

Автор: Андрій Качор

Головний редактор Vежі

Поділитись публікацією