Електромаршрутки та підземні тунелі: як може змінитися громадський транспорт Вінниці до 2030-го року

У Вінниці триває робота зі Стратегії громадського транспорту – 2030. Наразі її удосконалюють ізраїльські фахівці, тож якщо Стратегію таки затвердять вінницькі депутати, на наше місто чекає чимало транспортних перетворень: від нових маршрутів і підземних тунелів до електро-маршруток. 

Наприкінці червня консультанти Проекту “Автоматизованої системи збору плати за проїзд у громадському транспорті” презентували працівникам КП “Вінницякартсервіс”, “Вінницька транспортна компанія”, директорам профільних департаментів своє бачення того, як краще розвивати транспортну інфрастуктуру у Вінниці.

Пластик замість паперу, валідатори замість кондукторів: Вінниця готується до електронних квитків

  • Над нашим проектом з впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в громадському транспорті  за грантову допомогу європейських фондів залучено технічну підтримку консультантів і, звичайно, для успішного впровадження проекту необхідно реалізувати декілька заходів, що будуть в комплексі працювати, – розповіла директорка “Вінницякартсервіс” Катерина Бабіна.
  • Тому наші консультанти з Ізраїлю минулого року провели дослідження щодо вінницького транспорту та його руху, опитували пасажирів та ще чимало різних досліджень. Після цього вони запропонували нам напрямки для покращення інфраструктури міста, які викладені у першому варіанті Стратегії. Той захід у міські раді обговорювався на рівні комунальних підприємств та керівництва і були додані коментарі, що цю Стратегію необхідно у деяких аспектах доопрацювати. Консультанти наразі вносять зміни і після цього ми викладемо її на обговорення, а потім вже вона буде розглядатися виконкомом та на сесії міської ради.

У попередній версії Стратегії визначено сім основних принципів, що сприятимуть сталому розвитку процвітаючого міста, кожен з яких включав у себе чимало заходів для реалізації. Ми ж обрали декілька, на наш погляд, найцікавіших.

Вдосконалення трамвайної служби:

  • Модернізація трамвайних зупинок у спеціальні з низькою платформою
  • Розширення трамвайної мережі шляхом спорудження нової колії по пр. Коцюбинського (1,30 км)
  • Впровадження пріоритетності світлофорного сигналу на перехрестях із переважанням трамвайного руху (> 10 на годину)

Запропонована нова секція по проспекту Коцюбинського

Вдосконалення тролейбусної служби:

  • Подовження тролейбусної лінії по вул. Батозька (2,3 км), по Немирівському шосе (2 км), T0216 (2 км) та по вул. Шептицького (3,5 км)
  • Виділена транспортна смуга по пр. Коцюбинського (1 км), вул. Київська (2,5 км) та вул. Пирогова (0,45 км)
  • Впровадження системи інформування пасажирів на тролейбусних зупинках в режимі реального часу
  • Модернізація тролейбусного парку та закупівля транспортних засобів (153 рухомих склади)

Вдосконалення автобусної служби

  • Реорганізація транспортного руху на перехресті вул. Миколи Оводова та вул. Князів Коріатовичів, включно з пріоритетною автобусною смугою на мосту та спорудження пішохідного мосту
  • Модернізація автобусного парку (усі низькопідлогові), всього 43 автобуса
  • Спорудження нових автобусних зупинок (приблизно 20 зупинок)

Запропонована нова секція по вул. Соборній

Служба маршрутних таксі

  • Модернізація парку та розгляд можливості закупівлі електричних транспортних засобів
  • Інтеграція з громадським транспортом включно з призначенням компенсації (продаж квитків, розклад руху, зупинки, інформування)
  • Реорганізація маршрутних ліній для експлуатації на призначених додаткових та приміських лініях

Оптимізація мережі громадського транспорту

  • Визначення ієрархічної мережі з відповідним обслуговуванням на кожному рівні
  • Перепроектування мережі громадського транспорту з метою усунення дублювання маршрутів (наприклад, тролейбус №5 та автобус №25)
  • Розширення мережі маршрутів автобусів/маршрутних таксі у передмістя
  • Перепроектування зони зупинок біля залізничного вокзалу

Інтеграція та синхронізація

  • Інтеграція системи квитків в єдину автоматизовану систему оплати проїзду для всіх 4 видів громадського транспорту
  • Спорудження парковок «Park and Ride»
  • Інтеграція громадського транспорту з велосипедним транспортом шляхом забезпечення місць для розміщення велосипедів у трамваї, створення спеціальних велосипедних парковок та велосипедних доріжок до головних зупинок
  • Спорудження підземного проїзду між вул. Янгеля та вул. Ватутіна, з’єднуючого північно-східні райони та центр міста
  • Перепроектування простору біля автовокзалу на вул. Київська та Західного автовокзалу для забезпечення зручної пересадки

Інтелектуальна Транспортна Система

  • Забезпечення дотримання правил дорожнього руху по вул. Соборна за допомогою спеціальних камер автоматичного розпізнавання номерних знаків
  • Впровадження інтегрованої автоматизованої системи оплати проїзду для всіх 4 видів громадського транспорту
  • Впровадження системи інформування в режимі реального часу (знаки на зупинках, дані для мобільних додатків) з інтегрованим розкладом для всіх 4 видів громадського транспорту

За словами Катерини Бабіної, Стратегії громадського транспорту ще немає в жодному місті України і Вінниця має всі шанси стати першим.

  • Вінниця постійно розвивається і потрібно залучати нових експертів та розробляти щось нове. А також вчитись на досвіді інших міст, як позитивному, так і негативному. Необхідно зваженіше підходити до питання містобудування.
  • Якщо нас запитають «а коли ж зроблять такий-то маршрут?», то сам маршрут – це вже кінцевий етап, головне розробити інфраструктуру.
  • У світі є багато грантових програм, але для донорів головне, щоб місто хоча б чогось прагнуло і щось розпочало. Цей документ – Стратегія громадського транспорту – це 70% для того, щоб нас сприйняли серйозно. Сподіваємося, що нам вдасться залучати грантові кошти і так допомогти міському бюджету.

За сподіваннями директорки “Вінницякартсервіс”, оновлену версію Стратегії вони отримають вже найближчого місяця. Тоді ж стане відомо, що ж саме залишили фахівці і що буде створено у Вінниці, аби модернізувати систему громадського транспорту. Кінцевий варіант Стратегії буде викладено на сайті Вінницької міської ради, за тим розпочнеться процедура погодження і зрештою – голосування на сесії.

 

Позначки: , , , , , , , , ,

Автор: Дар'я Гоц

Поділитись публікацією
  • Yurii Shevchenko

    В стратегію інфраструктурного розвитку Вінниці необхідно включити будівництво мосту через залізничні колії в районі колишнього хімзаводу, щоб з’єднати Центр з мікр.р-ом “Тяжилів”. Цей міст суттєво розвантажить вул. Островського і оживить розвиток промислового району міста.

    • Sasha Androsyuk

      “Спорудження підземного проїзду між вул. Янгеля та вул. Ватутіна, з’єднуючого північно-східні райони та центр міста”

      це те, що ви кажете. Тільки буде не міст, а підземний тунель.

  • Григорий Мельничук

    на картинках, зроблених у стрітмікс, чомусь в один бік йде трамвай, а в інший – міський поїзд 🙂