15 іноземних компаній змагаються за право впровадити електронний квиток у Вінниці: розпочато тендер

Вінниця стала ще на крок ближче до впровадження електронного проїзного квитка у муніципальному транспорті. Комунальним підприємством «Вінницякартсервіс» оголошено перший міжнародний тендер на визначення компанії-переможця, котра в результаті й допоможе місту втілити у реальність цю ідею.

Як повідомила журналісту VежА директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна, це лише перший етап конкурсних торгів в рамках Проекту «Впровадження автоматизованої системи збору плати за проїзд в громадському транспорті м. Вінниця».

  • Відповідно до ст. 6 Закону України “Про публічні закупівлі”, якщо проект відбувається за участю міжнародних фінансових установ, то правила і політика відбувається відповідно до вимог Європейського банку реконструкції та розвитку, оскільки саме кошти цієї міжнародної організації залучені до проекту, – пояснює Катерина Бабіна.

За її словами, оскільки тендер міжнародний, то правила його ускладнені і вимоги до документації також більш складні. Приміром, всі документи перекладені англійською мовою, також англійською відбувається тендер та комунікація із постачальниками.

Пластик замість паперу, валідатори замість кондукторів: Вінниця готується до електронних квитків

  • До того ж, у нас не просто тендер за класичними мірками – спочатку відбулася попередня кваліфікація, адже на початку до нас взагалі звернулося понад 100 компаній. Тому до початку тендеру відбулася попередня кваліфікація. Компанії відбиралися за фінансовим станом, за досвідом впровадження подібної системи – має бути не менше двох успішних проектів у цьому напрямку, кожен з яких має бути не дешевше трьох мільйонів євро, – наголошує директрока «Вінницякартсервіс».

Під час відбору компаній звертали увагу на кадровий потенціал – наприклад, керівник має бути менеджером вищої категорії. Таким чином, враховуючи всі ці фактори, обрали 15 компаній, серед яких і є той потенційний переможець, котрий і впроваджуватиме цю систему у Вінниці.

  • Оголошений нині тендер – це лише перший етап, який триватиме до 25 серпня. Протягом цього часу відбуватиметься аналіз технічних пропозицій. Після 25 серпня ми – співробітники «Вінницякартсервіс», міська рада, тендерний комітет – розглядаємо ці технічні рішення, аби відокремити ті пропозиції, які нам не підходять. Коли визначимося із тими технічними питаннями, залишаться компанії, котрі пройдуть до другого етапу тендеру. Тут ми вже будемо розглядати цінові пропозиції – яка із компаній за оптимальну ціну зможе впровадити якісну систему обслуговування пасажирів.

Щодо вартості, то весь проект – від виготовлення пристроїв до впровадження системи в дію – коштує 9 мільйонів євро. Залучено для цього кошти Європейського банку реконструкції та розвитку, а також фонди ЄС.

  • Ми додатково ще отримали діва гранти від Європейського союзу. Так, завдяки першому гранту, дві компанії допомагають нам розробити нормативно-правову документацію. Завдяки другому гранту ми отримали підтримку компанії, котра супроводжує дані закупівлі – нам допомагали розробляти тендерну документацію, зараз контролюють сам тендер і надалі будуть стежити за його завершенням аж до встановлення пристроїв у транспорті, – зазначає Катерина Бабіна.

Врешті, коли після двох етапів буде обрано переможця, буде підпишемо угоду. Далі в компанії-переможця буде певний час на виготовлення відповідного обладнання.

  • Тоді ми розглянемо невеличку пілотну модель цих пристроїв, і вже тоді буде відбуватися встановлення обладнання одночасно на трамваї, тролейбуси та автобуси, без приватних перевізників. Паралельно відбуватиметься виготовлення та розповсюдження карток, – роз’яснює послідовність дій пані Катерина.

Нині претендентами на впровадження системи безготівкового проїзду у Вінниці є компанії з таких країн: Естонія, Австрія, Іспанія, Польща, Туреччина, Чехія, Велика Британія, Корея, Словенія, Італія, Швеція. Україна в цьому переліку зазначена серед деяких фірм як країна-співавтор.

Додамо, що міжнародний тендер планувався на початку року, і за тих умов вінничани могли би вже скористатися новою системою наприкінці 2017 року. Однак, в зв’язку із різноманітними технічними та юридичними моментами, поспішати із цим не стали, а тому відчути на собі всі переваги чи недоліки продовження транспортної реформи вінничани і гості міста матимуть змогу вже у 2018 році. VежА буде стежити за перебігом тендерів, аби й надалі інформувати місто про найважливіші проекти.

Головне фото – faktor.te.ua

Позначки: , , , , , , , ,

Автор: Віталія Мазур

Журналіст

Поділитись публікацією